گفت و گوویژه

آخرین وضعیت پرونده آتش سوزی عمدی خودروی وکیل مرتضی کرمانی در جزیره کیش

وکیل کرمانی: متهم اصلی جرایم مشابه دیگری درخصوص تخریب اموال وکلای دادگستری داشته است

وکلاپرس- عضو کانون وکلای مرکز مستقر در کیش که آبان ماه سال گذشته مورد سوء قصد قرار گرفت، به تشریح آخرین وضعیت پرونده اش پرداخت.

وکیل مرتضی کرمانی شورقستانی، عضو کانون وکلای دادگستری مرکز مستقر در کیش، در گفت و گو با خبرنگار وکلاپرس در پاسخ به آخرین وضعیت پرونده اش گفت: پرونده با صدور کیفرخواست صرفا در موضوع حریق اموال منقول ارسال شده بود. در جلسه رسیدگی نسبت به این موضوع ایراد وارد کردم تا حریق آپارتمان (به عنوان مال غیرمنقول) نیز اضافه گردد.

بیشتر بخوانید:

جزئیات ایرادات طرح شده توسط وکیل مرتضی کرمانی و دادگاه

وی ادامه داد: ایرادات ما برای رفع نقص براساس نص صریح قانون مجازات اسلامی، درمورد آتش زدن اموال غیرمنقول پذیرفته شد. بر همین اساس دادگاه پرونده را برای رفع نقص مجددا به بازپرسی دادسرا ارجاع داد تا درخصوص آتش گرفتن اموال غیرمنقول و اخلال در نظم عمومی نیز تصمیم گیری شود.

این وکیل دادگستری با اشاره به طرح دو ایراد از جانب دادگاه که فاقد وجاهت قانونی است، افزود: پس از ارجاع پرونده به بازپرسی متوجه شدیم علاوه بر دو ایراد طرح شده، ایرادات دیگری نیز از سوی قاضی محترم عنوان شده که بیشتر به نفع متهمین تلقی می شود.

وی افزود: نخست آن که بازپرس از متهمین سوال کند که از از دولتی بودن خودروی دیگر اطلاع داشته اند یا خیر. معتقدم طرح این موضوع بیشتر تلقین دلیل محسوب می شود و احراز این موضوع با توجه به اهمیت آن بایستی از جانب دادگاه محترم صورت بگیرد.

ایرادات طرح شده توسط دادگاه به نفع متهمین است

کرمانی با اشاره به ایراد دوم دادگاه گفت: ایراد دوم در مورد میزان مشارکت متهمین و نحوه مداخله آنان اعم از مشارکت یا معاونت است. معتقدم باتوجه به اینکه بازپرس اتهام هر سه متهم را به عنوان مشارکت در حریق اموال منقول ذکر کرده بود، این خواسته دادگاه فاقد وجاهت قانونی است.

او ادامه داد: به نظرم این خواسته دادگاه به نفع یکی از متهمین خواهد شد؛ درمورد یکی از متهمین که بعضی از دلایل پرونده درمورد او به سمت معاونت سوق دارد، سبب خواهد شد تا موضوع درخصوص او از مشارکت به معاونت تقلیل یابد؛ از آن جا که مجازات معاون از مباشر کمتر است و امکان بهره مندی وی از تخفیف های قانونی وجود دارد، این مسئله به نفع وی خواهد شد.

متهم اصلی پرونده های متعددی در دادگاه عمومی و انقلاب کیش دارد

این وکیل دادگستری با اشاره به پرونده های متعدد متهم اصلی پرونده گفت: متهم اصلی «ا-ش» پرونده های متعددی دارد. در زمان دستگیری متهمین، پیامک های رد و بدل شده میان متهم ردیف اول و دوم بیانگر آن بوده است که علاوه بر موضوع پرونده من، متهم اصلی جرایم مشابه دیگری درخصوص تخریب اموال وکلای دیگر نیز داشته است که متاسفانه مراجع قضایی تاکنون به این موضوع ورود نکرده اند.

وی افزود: لازم به ذکر است سال ۱۳۹۸ خودروی من توسط همین شخص مورد آسیب قرار گرفت که مستندات آن به اذعان مامورین آگاهی در پیامک های این اشخاص وجود دارد ولی هنوز روی پرونده دادسرا گذاشته نشده و منتظر ارائه آنها در هفته فعلی هستیم.

بیشتر بخوانید:

کانون وکلای مرکز پیگیری خاصی نداشته است

وکیل کرمانی  افزود: متهم اصلی با قید وثیقه ۵میلیارد تومانی آزاد است پرونده های متعدد دیگری با اتهام های مختلف مثل ورود به عنف، ضرب و جرح، نشر اکاذیب، افترا و توهین نسبت به وکلای دیگر در دادسرای عمومی و انقلاب کیش دارد. از کانون وکلای مرکز درخواست دارم نسبت به این پرونده حساسیت ویژه ای داشته باشد و از مقامات قضایی استان برخورد شدیدتری را با این شخص مطالبه کند.

بیشتر بخوانید:

کرمانی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر میزان حمایت و پیگیری کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: کانون وکلای دادگستری مرکز هیچ پیگیری خاصی به جز هماهنگی اولیه با معاون قضایی استان نداشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا