پذیرش بیش از ۴ هزار نفر در آزمون سردفتری اسناد رسمی سال ۱۴۰۲ 

وکلاپرس- سخنگوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در یک نشست خبری با اصحاب رسانه با ارائه آماری از آزمون های مربوط به سازمان ثبت اعلام کرد: ۴ هزار و ۴۱۸ نفر در آزمون سردفتری اسناد رسمی سال ۱۴۰۲ پذیرفته شده اند.

به گزارش وکلاپرس، صفدر کشاورز، سخنگوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور امروز سه شنبه ۶ شهریور ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: از تاریخ ۱۹ خرداد تاکنون عملکرد در حوزه حدنگاری اراضی کشاورزی ۳ درصد رشد داشته است و از ۱۵ میلیون و ۱۵۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی حدود ۱۰ میلیون ۳۶۹ هزار هکتار  تثبیت شده که معادل ۷۰ درصد است.

بیش از ۴ هزار پذیرفته شده در آزمون سردفتری اسناد رسمی سال ۱۴۰۲

وی افزود: آزمون سردفتری اسناد رسمی سال ۱۴۰۲ در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد و نتایج این آزمون در ۹ مرداد ماه در سایت سازمان سنجش بارگذاری شد. از مجموعه ۲۵ هزار و ۹۷۲ نفر شرکت کننده در این آزمون ۱۱ هزارو ۷۸۷ نفر آقا و ۱۴ هزار و ۸۸۵ نفر خانم بودند. پذیرفته شدگان این آزمون ۴ هزار و ۴۱۸ نفر که شامل ۲ هزار و ۱۵۳ نفر آقا و ۲ هزار و ۲۶۵ نفر خانم بودند.

بیشتر بخوانید:

کشاورز با اشاره به برگزاری آزمون سردفتری سال ۱۴۰۳ که ۲ شهریور ماه برگزار شد، گفت: در این آزمون ۳۲ هزار و ۱۳۶ نفر ثبت نام کرده بودند که شامل ۱۳ هزار و ۳۰۰ نفر آقا و ۱۸ هزار و ۸۳۶ نفر خانم بودند. همچنین آزمون دفتریاری در اسفند ماه سال گذشته برگزار و نتایج آن اعلام شد و از مجموعه هزار و ۲۲۴ نفر که به عنوان دفتریار از طرف سردفتران برای ابلاغ دفتریاری معرفی شدند شامل ۳۹۶ نفر آقا و ۸۲۸ نفر خانم بودند و مجموعا ۱۸۴ نفر پذیرفته شدند که ۵۹ نفر اقا و ۱۲۵ نفر خانم بودند.

آزمون دفتریاری نیز امسال برگزار می‌شود

سخنگوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: آزمون دفتریاری نیز امسال برگزار می‌شود و در حال جمع‌آوری اطلاعات دفتریاری هستیم و در نهایت آزمون دفتریاری را با هماهنگی سازمان سنجش برگزار خواهیم کرد. آزمون سردفتری ازدواج و طلاق سال گذشته برگزار شده بود و ۳۲۴ نفر پذیرفته شدند و آزمون جدید سردفتری ازدواج و طلاق را در ۲۰ مهرماه برگزار خواهیم کرد.

مقرر شده است پلمب دفاتر به صورت الکترونیکی انجام گیرد

وی ادامه داد: در حوزه فناوری نیز بحث حذف پلمب فیزیکی دفاتر تجاری شرکت‌ها در دستور کار قرار گرفت. با پیشنهاد سازمان ثبت اسناد مطابق برنامه هفتم و سند تحول قضایی مقرر شد پلمب دفاتر به صورت الکترونیکی انجام گیرد و این اتفاق در ثبت شرکت‌ها انجام می‌شود، بنابراین دفاتر کل و روزنامه شرکت‌ها به صورت الکترونیکی تایید و پلمب می‌شود. از ۲۳ تیرماه که این کار آغاز شده است و قریب به ۲۰ هزار جلد دفتر الکترونیکی توسط همکاران در سراسر کشور تایید، پلمب و انجام گرفته که این امر مزایایی اعم از کاهش هزینه‌ها، کاهش تخلفات، حذف کاغذ، گزارش‌گیری برخط و کاهش دخالت نیروی انسانی را به دنبال داشته است.

بیشتر بخوانید:

برگزاری و اعلام مزایده‌ها در سامانه ستاد به صورت آزمایشی از شهر تهران آغاز شده است

کشاورز اظهار کرد: برگزاری و اعلام مزایده‌ها در سامانه ستاد وزارت صنعت، معدن و تجارت از دیگر اقدامات حوزه فناوری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است. بنابر قانون برنامه هفتم و تکلیف سند تحول قضایی سازمان ثبت اسناد مکلف شد آگهی‌های مربوط به مزایده‌های پرونده‌های اجرایی را در سامانه ستاد بارگزاری کند و این اتفاق به صورت آزمایشی از شهر تهران آغاز شده است و پس از بررسی و رفع نواقص احتمالی در سراسر کشور این اتفاق انجام خواهد گرفت.

منبع: میزان

خروج از نسخه موبایل