اخبار

توضیحات جعفر قادری درباره جلسه کمیسیون جهش در خصوص روند برگزاری آزمون وکالت

وکلاپرس- جعفر قادری عضو کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید جزئیاتی از جلسه این کمیسیون در خصوص روند برگزاری آزمون های وکالت مرکز وکلای قوه قضائیه و کانون های وکلا ارائه داد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از مرصاد نیوز قادری اظهار داشت: در کمیسیون جهش و رونق تولید جلسه ای درخصوص آزمون وکالت برگزار شد که در آن نمایندگان و معاون سازمان سنجش و رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد گزارشاتی از روند برگزاری آزمون های وکالت مرکز وکلا را به کمیسیون ارائه کردند.

ارائه تحلیلی از آزمون وکالت و تغییراتی که در میزان پذیرفته شدگان داده شده است

وی افزود: بر مبنای گزارشات ارائه شده توسط مسئولان امر در جلسه مذکور، تحلیلی از آزمون وکالت و تغییراتی که در میزان پذیرفته شدگان داده شد، صورت گرفت و قرار شد جزییات موضوع به صورت مکتوب به کمیسیون جهش و رونق تولید ارائه شود.

بیشتر بخوانید:

قادری با اشاره به تلاش نمایندگان مجلس برای تصویب قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار، گفت: مرکز کانون وکلای  قوه قضاییه شمار پذیرفته شدگان در آزمون وکالت را دو هزار و ۸۰۰ نفر اعلام کرد که با پیگیری های انجام شده و عمل به قانون تعداد پذیرفته شده به بیش از ده هزار نفر رسید.

عضو کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی تصریح کرد: همچنین در آزمون مرکز وکلا هم هفت هزار پذیرفته شدند که با اصلاحات انجام شده در شیوه پذیرش مجموعا ۱۲ تا ۱۵ درصد شرکت کنندگان در آزمون مذکور به عنوان پذیرفته شده تلقی شدند.

قادری: افرادی که پذیرفته شده اند، نسبت به افراد گذشته توانمندتر هستند

قادری خاطرنشان کرد: خلاف ذهنیت موجود مبنی بر اینکه افراد ضعیف تری از نظر علمی در آزمون وکالت انتخاب شدند‌ بر اساس اطلاعات ارائه شده از آنجا که محدودیت های استانی برداشته شده و اکنون تقسیم بندی های استانی ملاک عمل نیست افرادی که پذیرفته شده اند، نسبت به افراد گذشته توانمندتر هستند.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: قبلا به دلیل اینکه سهمیه ها را اعمال می کردند و رقابتها درون استانی بود ممکن بود در یک استان صلاحیت علمی افراد پایین تر باشد اما اکنون چون رقابت‌ها استانی  نیست بلکه به صورت ملی است در برخی استان ها صلاحیت های علمی پذیرفته شدگان نسبت به قبل بیشتر شده است.

قادری خاطرنشان کرد: قرار شد مسئولان سازمان سنجش و مرکز آزمون دانشگاه آزاد گزارشات مکتوبی به کمیسیون جهش و رونق تولید ارائه دهند و بر روی این گزارشات، تجزیه و تحلیل صورت گیرد تا نقاط قوت روش جدید تقویت و نقاط ضعف آن اصلاح شود.

مشکلات داوطلبان آزمون وکالت در کمیسیون قضایی مجلس بررسی می‌شود

حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی طی گفتگویی اظهار داشت: به دنبال اعتراض داوطلبان آزمون وکالت به کارنامه و نمرات‌شان این موضوع در جلسه هفته آینده کمیسیون قضایی مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: داوطلبان آزمون وکالت معتقدند نمراتی که در کارنامه برای آن‌ها ثبت شده، نمره واقعی آن‌ها نیست و نسبت به این موضوع معترض هستند و مشکلاتی دارند.

عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: این جلسه با حضور نمایندگانی از کانون وکلا، مرکز وکلای قوه قضاییه و دیگر دستگاه‌های مرتبط با این موضوع برگزار خواهد شد.

منبع: مرصاد نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا