نمونه رای الزام ثبت‌احوال به صدور شناسنامه طفل پسر با نام ساها

نمونه رای الزام ثبت‌احوال به صدور شناسنامه طفل پسر با نام ساها

خوانده: اداره ثبت احوال مرکز تهران

خواهان: آقای …به نشانی تهران

خواسته:

بیشتر بخوانید:

بسمه تعالی

  گردشکار: خواهان دادخواستی به خواسته فوق به طرفیت خوانده بالا تقدیم داشته که پس از ارجاع به این شعبه و ثبت به کلاسه فوق و جری تشریفات قانونی در وقت مقرر دادگاه به تصدی امضا کننده زیر تشکیل است و با توجه به محتویات پرونده ختم رسیدگی را اعلام و به شرح زیر مبادرت به صدور رأی می‌نماید.

رأی دادگاه

  در خصوص دعوی آقای دانا ….. به طرفیت ثبت‌احوال منطقه مرکز تهران به خواسته الزام اداره ثبت‌احوال به صدور شناسنامه (بابت صدور شناسنامهٔ طفل به نام ساها ….. به استناد گواهی تولد شماره ۱۱۱۰۲۲ به تاریخ تولد ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ در تهران) مطالبه خسارات دادرسی. خواهان در دادخواست تقدیمی اعلام نموده:

«احتراماً به استحضار می‌رساند نظر به اینکه خوانده علی‌رغم مراجعات مکرر اقدام به صدور شناسنامه برای فرزند خردسال اینجانب ننموده و موجبات ضرر را فراهم نموده‌است، لذا تقاضای صدور حکم مبنی بر صدور شناسنامه برای طفل اینجانب به نام ساها ….. به استناد گواهی تولد شماره ۱۱۱۰۲۲ به تاریخ تولد ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ در تهران به انضمام کلیهٔ هزینه های قانونی اعم از دادرسی مورد استدعا می باشد.

خوانده در پاسخ لایحه‌ای ارسال نموده که مربوط به موضوع دیگری می‌باشد و ربطی به موضوع این پرونده ندارد.

با توجه به مراتب فوق و اینکه نام انتخابی خواهان برای طفل پسر عرفا اختصاص به جنسیت خاصی ندارد و ممنوعیت شرعی یا قانونی خاصی نیز در مورد آن وجود ندارد لذا خواسته خواهان ثابت است و دادگاه به استناد مواد ۴ و ۸ قانون ثبت‌احوال حکم بر الزام خوانده به صدور شناسنامه طفل به نام ساها … به استناد گواهی تولد استنادی صادر می‌نماید.

و اما در مورد مطالبه خسارات دادرسی با توجه به اینکه خواسته مطروحه در راستای تقاضای خواهان بوده و تقصیری متوجه خوانده نمی‌باشد لذا رابطه تسبیب در ورود خسارت برقرار نیست و دادگاه به استناد ماده ۱۲۵۷ قانون مدنی حکم بر بطلان دعوی صادر می‌نماید رأی صادره حضوری و ظرف بیست روز پس از ابلاغ قابل تجدید نظرخواهی در محاکم تجدید نظر استان تهران می‌باشد.

مجید جعفری افتخار – مستشار دادگاه تحدیدنظر مامور به خدمت در شعبه ۱۵ دادگاه حقوقی تهران

منبع: اینستاگرام مجید جعفری افتخار

نمونه رای الزام ثبت‌احوال به صدور شناسنامه طفل پسر با نام ساها
نمونه رای الزام ثبت‌احوال به صدور شناسنامه طفل پسر با نام ساها
خروج از نسخه موبایل