گفت و گوویژه

عضو هیأت مدیره کانون مرکز: برای برگزاری همایش اسکودا مازندران حدود دو میلیارد و پانصد میلیون تومان هزینه شد

وکلاپرس– فرشید فرحناکیان با اشاره به موضوع ضرورت تعیین سقف پرداختی همایش‌های هیات عمومی اسکودا پیشنهاد کرد مدیران با هزینه شخصی در مراسم شرکت کنند.

به گزارش وکلاپرس، هیأت عمومی اسکودا ۲ و ۳ آذر ۱۴۰۱ در شهر بابلسر چهل و هفتمین نشست خود را با حضور مدیران نهاد وکالت برگزار کرد. به زودی نیز چهل و هشتمین همایش اسکودا در شهر اهواز برگزار خواهد شد.

بخشی از انتقادها در خصوص این نشست دو روزه(۱۳ و ۱۴ اردیبهشت) مربوط به هزینه‌های هنگفت میلیاردی است که از جیب وکلای دادگستری و در جهت دیدار و رایزنی‌های متداول مدیران صورت می‌پذیرد.

اگرچه موضوع ضرورت تعیین سقف پرداختی همایش‌های هیات عمومی اسکودا از آذرماه سال گذشته توسط اسکودا در حال بررسی است اما هنوز به نتیجه‌ای و مصوبه‌ای نرسیده است.

هزینه چهل و هفتمین نشست اسکودا؛ دو میلیارد و پانصد میلیون تومان

عضو هیات مدیره کانون وکلای مرکز در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس درخصوص این مسئله گفت: تا جایی که اطلاع دارم مدیران اسکودا در یکی از جلسات گزارشی درخصوص موضوع داده اند اما هنوز به نتیجه ای نرسیده است. در صورتجلسه شورای اجرایی اسکودا بهمن سال گذشته اصلا به این موضوع اشاره نشده بود.

او در پاسخ به میزان هزینه مراسم چهل و هفتمین نشست اسکودا که در مازندران برگزار شد، گفت: هزینه مراسم حدود دو و نیم میلیارد تومان بود. هزینه قطعی مراسم خوزستان هم بعد از مراسم مشخص خواهد شد ولی احتمالا به اندازه مراسم قبلی خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

مدیران با هزینه شخصی در نشست‌های اسکودا شرکت کنند

فرحناکیان با تاکید بر ضرورت استفاده بهینه از درآمدهای کانون وکلا گفت: به نظرم بهتر است وکلا و مدیران در این مراسم با هزینه شخصی شرکت کنند و درآمدهای کانون به جای صرف برگزاری این مراسم ها، به کانون‌های تازه تاسیس اختصاص یابد.

وی ادامه داد: در این جلسات تصمیمات خاصی اخذ نمی‌شود که برگزاری آن را با هزینه اسکودا و کانون‌ها اجباری بدانیم. زمانیکه مرحوم کشاورز این مراسم را برگزار می‌کرد چند کانون داشتیم؟ درحال حاضر ۲۸ کانون داریم و هزینه‌ها قابل قیاس با گذشته نیست.

این عضو هیات مدیره در پایان گفت: بهتر است کسانی که از برگزاری مراسم سود می‌برند هزینه آن را بپردازند.

یک دیدگاه

  1. با خانم فرحناکیان موافقم البته به نظرم بهتر است هزینه ها صرف اموررفاهی برای وکلا شود، البته با این گرانی های شدید به نظرم تازه خیلی خوب بوده فقط دو و نیم میلیارد تومان هزینه شده است، به نظرم باید بیش از اینها باشد… هر طور حساب می کنم هزینه هتل و غذا و هواپیما و سالن همایش باید بیش از اینها باشد… این مبالغ باید برای وکلا هزینه رفاه شود… فروشگاه زنجیره ای برای اکثر کارمندان ادارات مختلف وجود دارد که بتوانند اقساطی خرید کنند، یا خوراکی ها را با قیمت کمتر تهیه کنند در حالیکه برای وکلا حتی در حد کارمندان ادارات هم رفاهی وجود ندارد…. و انتقادم این است چرا در اسکودا بجز بحث استقلال، مباحث مهم تری که به نفع کلیه وکلای کشور باشد مطرح نمی شود… مباحثی مثل هزینه های سنگین یک وکیل… به لحاظ اقتصادی، کم کردن هزینه ها بهترین راه برای رشد اقتصادی است… خوب گرانی و تورم که دست وکلا نیست… اما در این گرانی ها… وکلایی که باید اجاره دفتر… اجاره خانه… هزینه آب و برق و گاز دفتر… حقوق منشی… وجوهات بیمه اجباری… مالیات… سهم صندوق حمایت…. بپردازند.. چه چیزی برایشان می ماند که مخارج روزانه زندگی را تامین کنند… چگونه می توان هزینه های یک وکیل را کاهش داد تا به تبع آن بتوان به نفع مردم، حق الوکاله ها را نیز کاهش داد….باید تمهیداتی در این زمینه اندیشید… باید برای وکلا با رایزنی با بانکها بتوان وام خرید دفتر.. خرید منزل و تجهیزاتش با سود بسیار پایین و اقساط بلند مدت فراهم کرد… این یکی از راهکارهایی است که به ذهن بنده رسیده است…. و امیدوارم دولت نیز فکری برای گرانی افسار گسیخته مسکن بنماید.. در چنین شرایطی قطعا نمی توان از وکلای با وجدان که وظیفه خود را به درستی انجام می دهند انتظار داشت حق الوکاله پایین بگیرند، چون در هزینه های خودشان درمانده می شوند…. چرا اسکودا راجع این مباحث و معیشت وکلا راهکاری نمی اندیشد… وامهایی که به وکلا می دهند خودش ضرر مضاعف است….و در انتها درود خداوند بر دکتر احمدی نژاد که زمان او گویا بهشت بود…. مسکن مهر را دکتر احمدی نژاد برای مردم ساخت.. یارانه و سهام عدالت در نظر گرفت و حقا مردمی نژاد بود…. ولی اکنون همان مسکن مهر که با ۲۵ میلیون تومان قابل خرید بود… به قیمت چند میلیارد رسیده است… و اکنون با ۲۵ میلیون تومان حتی اجاره دفتر یا مسکن هم ممکن نیست…. خرید موتور هم ممکن نیست چه برسد خانه یا ماشین…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا