نائب رئیس کانون وکلای اصفهان: زنگ خطر آینده و امنیت شغلی در حرفه وکالت به صدا درآمده است

وکلاپرس- نایب رئیس کانون وکلای دادگستری اصفهان در مراسم تحلیف کارآموزان وکالت این کانون، با اشاره به قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، گفت: زنگ خطر آینده و امنیت شغلی در حرفه وکالت به صدا درآمده است.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری اصفهان، مراسم تحلیف کارآموزان وکالت دوره ۵۰ کانون وکلای دادگستری اصفهان که روز پنجشنبه ۵ مهرماه ۱۴۰۳ در هتل آسمان برگزار شد.

وکیل شهرام نایب رئیس کانون وکلای دادگستری اصفهان در این مراسم ضمن خوشامدگوئی به مهمانان و خانواده های کارآموزان گفت: به کارآموزان محترمی که در این مراسم به کسوت وکالت پایه یک دادگستری نائل شدند تبریک عرض می کنم و برای این عزیزان آرزوی موفقیت دارم. پنجاهمین آئین تحلیف را می توان آخرین تحلیف کارآموزانی دانست که براساس قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت، گواهی پایه یک دادگستری دریافت می کنند.

وکیل شهرام محقق افزود: بعد از این ما شاهد تحلیف کارآموزانی هستیم که بر اساس قانون تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار وارد حرفه وکالت می شوند.

پذیرش افراد در حرفه وکالت بیش از نیاز و ظرفیت جامعه است

وی ادامه داد: زمانی بر اساس قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت نیازسنجی صورت می گرفت و در کمیسیونی متشکل از ریاست کل دادگستری استان، رئیس دادگاه انقلاب  و رئیس کانون وکلای دادگستری بر اساس نیاز جامعه ظرفیت پذیرش افراد در آزمون وکالت تعیین می گردید اما بر اساس قانون تسهیل این ضابطه تغییر پیدا کرد و ما امروز شاهد پذیرش افراد زیادتری در حرفه وکالت هستیم که بیش از نیاز و ظرفیت جامعه است.

بیشتر بخوانید:

انصراف ۲۰ نفر و عدم ثبت نام ۴۲ نفر در آزمون وکالت ۱۴۰۲

نایب رئیس کانون همچنین تصریح کرد: ورودی‌های کانون وکلای اصفهان در آزمون ۱۴۰۲براساس قانون تسهیل، ۷۰۹ نفر بود.

وی با بیان آماری افزود:  تعداد ۴۲ نفر از قبول شدگان بر اساس این قانون به دلیل مسائل مختلف حتی اقدام به مراجعه به کانون و تشکیل پرونده ننموده اند و تعداد ۲۰ نفر هم پس از تشکیل پرونده  انصراف دادند زیرا با وضع موجود  و عدم وجود فرصت های کاری و اشباع شغلی بوجود آمده در این حرفه، آینده ای برای خود  متصور نیستند.

زنگ خطر آینده و امنیت شغلی در این حرفه به صدا درآمده است

محقق ادامه داد: ما امروز شاهد این هستیم که تعداد زیادی از وکلا قادر به تمدید پروانه وکالت خود نیز نیستند چرا که به دلیل عدم مراجعه مردم به آنان درآمد کافی ندارند وبا این شرایط  زنگ خطر آینده و امنیت شغلی در این حرفه به صدا درآمده است و این در حالی است که جوانان عزیز ما با امید وآرزوهای زیادی وارد این حرفه می شوند.

بیشتر بخوانید:

نایب رئیس کانون وکلای دادگستری اصفهان در پایان گفت: متولیان امر باید در عرصه قانونگذاری آسیب شناسی های کارشناسانه انجام داده و تبعات و بازخوردهای قوانینی مثل قانون تسهیل در مشاغل حقوقی را مورد ارزیابی مجدد قراردهند و در صدد اصلاح آن برآیند تا بیش از این آینده وامنیت شغلی این حرفه مورد آسیب قرار نگیرد.

منبع: روابط عمومی کانون وکلای اصفهان

خروج از نسخه موبایل