معاون راهبردی قوه قضاییه: برای شعب دادگاه صلح ۱۷۸۳ قاضی تمام وقت کم داریم

وکلاپرس- صاحبکار خراسانی معاون راهبردی قوه قضاییه در جلسه پیگیری و هماهنگی اجرای قانون شورا‌های حل اختلاف دادگاه‌های صلح گزارشی از آمار شعبه های ایجاد شده برای دادگاه صلح ارائه داد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، جلسه پیگیری و هماهنگی اجرای قانون شورا‌های حل اختلاف دادگاه‌های صلح صبح امروز (۲۸ مرداد) با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی معاون اول قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه، محمدباقر الفت معاون منابع انسانی قوه قضاییه، صاحبکار خراسانی معاون راهبردی قوه قضاییه، کاظمی‌فرد رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی هادی رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه، شاهرخیان، معاون مالی و پشتیبانی قوه قضاییه دیگر مسئولان قضایی برگزار شد.

به طور کلی ۲ هزار و ۵۱ شعبه دادگاه صلح ایجاد شده است

در بخشی از این جلسه صاحبکار خراسانی در ارائه گزارشی از آمار شعبه های ایجاد شده برای دادگاه صلح گفت: هزار و ۹۱۶ شعبه دادگاه صلح در کشور ایجاد کردیم و ۱۲۵ شعبه در بخش‌ها اضافه کردیم که بطور کل ۲هزار و ۵۱ شعبه ایجاد شده است.

۱۷۸۳ قاضی تمام وقت کم داریم

معاون راهبردی قوه قضاییه اضافه کرد: ۱۰۴ شعبه دادگاه را تبدیل به دادگاه‌صلح کردیم و ۲۶۸ نفر قاضی در کل داریم که ۱۷۸۳ قاضی تمام وقت کم داریم. در برخی بخش‌ها علاوه بر شعبه، دفتر کل هم ایجاد کردیم و ۳هزار و ۶۰۰ پست کارمند جدید باید در نظر بگیریم.

بعد از یک یا دو ماه باید شعب اجرای احکام را ایجاد کرد

وی با بیان اینکه این نیازمندی‌ها جدای از شعب اجرای احکام است، گفت: بلافاصله در این بخش نیز بعد از یک یا دو ماه باید شعبه ایجاد کرده و قضات و کارمندانی در نظر بگیریم.

آمار دادگاه صلح در استان تهران: ۲۳۰ شعبه

صاحبکار خراسانی با اشاره به اینکه هم اکنون در استان تهران ۲۳۰ شعبه دادگاه صلح ایجاد کردیم، گفت: باید متناسب با این اقدام، اقتضائات و التزامات لازم را ایجاد کنیم تا این کار بزرگی که آغاز شده به ثمر بنشیند.

بیشتر بخوانید:

منبع: میزان

خروج از نسخه موبایل