معاون حقوقی قوه قضائیه: در حال تعامل با مجلس برای اصلاح قانون تسهیل هستیم

وکلاپرس- معاون حقوقی قوه قضاییه از رایزنی برای اصلاح قانون تسهیل صدور مجوز های کسب و کار و انجام تعاملاتی با مجلس و انجام مباحث کارشناسی در این خصوص خبر داد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از خبرنگاران جوان بهزاد پورسید گفت: قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار مصوب مجلس و قانون است و همه نهاد‌های کشور از جمله قوه قضاییه مکلف هستند تا زمانی که این قانون هست آن را اجرا کنند.

قانون تسهیل اصلاح خواهد شد

وی در خصوص اظهارت مختلف در مورد تصمیم گیری قانون تسهیل در زمینه نهاد وکالت گفت: نظرات کارشناسی مختلف ممکن است در این خصوص وجود داشته باشد که در حال تعامل با نمایندگان مجلس هستیم و مباحث کارشناسی در حال انجام است.

بیشتر بخوانید:

پورسید گفت: اصلاح در قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در تعامل با مجلس اتفاق خواهد افتاد بنابر این مباحث به مجلس منتقل و جلسات مشترک برگزار شده است.

موضوعی ملی است و فقط مختص به قوه قضاییه نیست

معاون حقوقی قوه قضاییه گفت: تعاملات با مجلس تداوم خواهد داشت تا این موضوع که موضوعی ملی است و فقط مختص به قوه قضاییه نیست بلکه به حقوق مردم مربوط است جمع منافع در این قانون حفظ شود.

بیشتر بخوانید:

وی در خصوص نظر معاونت حقوقی در زمینه قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار گفت: مباحث مطرح شده کارشناسی است و به دلیل اینکه هنوز قطعیت پیدا نکرده و هنوز به جمع بندی نرسیده، نمی‌توان خیلی بر روی مشکلات تاکید کرد.

نمی‌توانیم میزان قضات لازم را برای کارآموزی‌ها اختصاص بدهیم

پورسید گفت: یکی از مشکلات جدی که با آن مواجه هستیم ایجاد شرایط لازم برای کارآموزی است، زیرا قضات مشغله‌های زیادی دارند و نمی‌توانیم میزان قضات لازم را برای کارآموزی‌ها اختصاص بدهیم.

بیشتر بخوانید:

وی در پایان گفت: قانون هرچه بگوید تابع خواهیم بود و در حال تعامل با نمایندگان مجلس هستیم تا بهترین شرایط را فراهم کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

خروج از نسخه موبایل