گفت و گوویژه

آخرین وضعیت پرونده شکایت کانون وکلای مرکز از اشاعه‌دهندگان شایعه تقلب در آزمون وکالت

وکلاپرس-  رییس اداره حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز درمورد شایعاتی مبنی بر وقوع تخلف در آزمون وکالت ۱۳۹۹، آخرین وضعیت پرونده را تشریح کرد.

به گزارش وکلاپرس، وکیل محمد شیوایی، رییس اداره حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز، در گفت و گو با خبرنگار وکلاپرس درمورد انتشار خبری مبنی بر وقوع تخلف در آزمون وکالت ۱۳۹۹ به تشریح آخرین وضعیت پرونده شکایت این کانون از اشاعه دهندگان شایعه تقلب در آزمون وکالت پرداخت.

جزئیات دو شکایت کانون وکلای مرکز و اسکودا از رسانه ها

شیوایی گفت: همان زمانی که برخی رسانه ها از جمله آفتاب یزد و… اتهام تقلب در آزمون وکالت ۱۳۹۹ و لو رفتن سوالات را به نهاد وکالت و اتحادیه منتسب و افترا زدند، شکایتی توسط کانون وکلای دادگستری مرکز مطرح شد.

بیشتر بخوانید:

وی با اشاره به اینکه کانون وکلا و اسکودا در اصل دو شکایت مطرح کرده اند، افزود: یک شکایت در دادسرای جرایم رایانه ای به این علت که رسانه ها در فضای مجازی چنین خبری را منتشر کردند و شکایت دیگری نیز در دادسرای فرهنگ رسانه برای روزنامه آفتاب یزد مطرح شد.

به قرار منع تعقیب اتهام روزنامه آفتاب یزد اعتراض کرده‌ایم

رییس اداره حقوقی کانون مرکز ادامه داد: متاسفانه بازپرس محترم دادسرای فرهنگ رسانه به صرف این استعلام که پرونده ای در دادسرای کارکنان دولت مطرح است، قرار منع تعقیب صادر کرد. علی رغم اینکه گفته بودند پیگیری صورت نگرفته بود اما ما مداخله داشتیم و لذا در همان چند روز نیز به قرار صادره اعتراض کردیم.

در پرونده لو رفتن سوالات آزمون وکالت صرفا یک گزارش وجود دارد و مستندی موجود نیست

این وکیل دادگستری با تاکید بر اینکه این پرونده، پرونده موخر بوده است و پرونده اصلی در دادسرای جرایم رایانه ای علیه چند رسانه بابت خبری که منتشر کرده بودند، مطرح شده بود، افزود: پرونده دادسرای جرایم رایانه ای به علت مطرح بودن «گزارش» لو رفتن سوالات آزمون طی دستوری برای رسیدگی به دادسرای کارکنان دولت ارجاع شده است. تاکید می کنم که صرفا گزارشی بدون هیچ ادله ای طرح شده است.

بیشتر بخوانید:

وکیل شیوایی ادامه داد: سرپرست محترم دادسرای جرایم رایانه ای هفته گذشته دستور داد پرونده شکایت کانون و اسکودا علیه چند رسانه نیز به جهت مطرح بودن پرونده در دادسرای کارکنان دولت به همین شعبه ارجاع شود. بنابراین در حال حاضر در شعبه ۱۱ دادسرای کارکنان دولت دو پرونده مطرح است؛ نخست پرونده ای که صرف یک گزارش است و محتوایی ندارد و دوم، پرونده ای که شکایت کانون و اسکودا از رسانه هاست.

بازپرس شعبه ۱۱ تاکید کرد هیچ خبری را به هیچ رسانه‌ای اطلاع نداده است

وکیل شیوایی در پایان درخصوص اخباری که دو روز پیش رسانه آخرین خبر منتشر کرده بود، گفت: از دیروز که خبری مبنی بر وقوع تخلف در آزمون در یک رسانه منتشر شد، من، آقایان شکوری راد، نصیرپور و خانم مهابادی جلسه ای در کانون برگزار کردیم و درنهایت به بازپرس محترم شعبه ۱۱ مراجعه شد.

بازپرس محترم اعلام کرد اساسا برابر قانون مادامی که حکمی صادر نشود، کسی نمی تواند اظهار نظر کند یا خبری را منتشر کند. حتی او تاکید کرد هیچ اظهار نظر یا خبری را به هیچ رسانه ای اطلاع نداده است.

شیوایی در پایان تاکید کرد: بازپرس محترم اعلام کرد اصل پرونده در حال رسیدگی است و مستند را هم صرف همان گزارش اعلام کرد. تا این لحظه هیچ تاییدیه ای که مستند وقوع تخلف یا لو رفتن سوالات و امثال آن باشد وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا