اخبارویژه
موضوعات داغ

بیانیه وکلای فدراسیون فوتبال درباره رأی فیفا به نفع ویلموتس

وکلاپرس ـ وکلای فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران در بیانیه رأی صادره از سوی فیفا علیه ایران در پرونده مارک ویلموتس را ناعادلانه خوانده و آن را قابل تجدید نظر دانستند.

به گزارش وکلاپرس، درگاه رسمی فدراسیون فوتبال ایران در خبری به اننشار بیانیه وکلای فدراسیون فوتبال در خصوص رأی صادره علیه این فدراسیون در پرونده جنجالی فسخ قرارداد به مارک ویلموتس پرداخت.

بر اساس رأی صادره فدراسیون فوتبال ایران محکوم به پرداخت ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار یورو شده که باید این مبلغ را به محکوم له این حکم یعنی ویلموتس ( سرمربی سابق و اخراج شده تیم ملی فوتبال ) بپردازد.

بیشتر بخوانید: المپیاد ورزشی کانون‌های وکلای دادگستری

اگر چه بنا به گفته وکلای فدراسیون فوتبال این رأی قابل تجدیدنظر در دادگاه حکمیت (داوری) ورزش ( CAS ) می باشد اما برخی از کارشناسان این محکومیت بدوی را سنگین ترین محکومیت تاریخ فوتبال ایران دانسته اند.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال ، وکلای ایرانی پرونده ( این پرونده دارای یک وکیل خارجی نیز هست) در بیانیه خود گفته اند:

۱- تا به لحظه انتشار خبر، ایمیلی بر مبنای صدور حکم از سوی فیفا به روابط بین الملل فدراسیون فوتبال ارسال نشده است.

۲- در حدود ساعت ۱۶ امروز ( دوشنبه مورخ ۲۷ مرداد سال ۹۹ ) رأی اولیه مربوط به شکایت مارک ویلموتس، سرمربی سابق تیم ملی به ایمیل وکلای ایرانی پرونده ارسال و رویت شد.

۳- در رای اولیه ناعادلانه فیفا که در دادگاه عالی ورزش قابل تجدید نظر می باشد؛فدراسیون به پرداخت مبلغ ۶/۲ میلیون یورو محکوم شده است.

۴- وکلای فدراسیون در پرونده درموعد مقرر لایحه مربوطه برای اعتراض به رای صادره را به دادگاه عالی ورزش آماده و ارسال خواهندکرد. این رای قطعی نیست و قطعا روال حقوقی مربوطه طی خواهد شد. بدیهی است مراحل قانونی پیگیری و در روزهای آتی اطلاع رسانی خواهد شد.

گفتنی است دادگاه مورد نظر وکلای مذکور، دادگاه حکمیت ( داوری ) ورزش بوده که یک سازمان شبه‌قضایی است. این دادگاه یک سازمان شبه‌قضایی است که به منظور حل و فصل اختلافات مربوط به ورزش از طریق داوری بنیان‌گذاری شده‌است. این دادگاه در سال ۱۹۸۴ و در پی بروز برخی اختلافات ورزشی تأسیس شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا