گفت و گوویژه

نمی‌دانم چرا هیأت‌مدیره صندوق حمایت برای کاستن از مشکلات وکلا بی‌انگیزه‌اند

خدمات صندوق مثل بیمه عمر به صورت اختیاری شود

وکلاپرس– نایب رییس کانون وکلای لرستان و نماینده این کانون در صندوق حمایت، افزایش ۳ درصدی سهم بیمه پرداختی توسط وکلا را غیر منصفانه برشمرد و خواستار اختیاری شدن خدمت بیمه عمر این صندوق شد.

محسن ملکشاهی، نایب رییس کانون وکلای لرستان و نماینده این کانون در صندوق حمایت، در گفت و گو با خبرنگار وکلاپرس به موضوع افزایش ۳ درصدی حق بیمه پرداختی توسط وکلا پرداخت و افزایش دریافت حق بیمه از وکلا را بدون ارائه خدمات بیشتر غیرمنصفانه دانست.

بیشتر بخوانید: افزایش حق بیمه در تاریکخانه صندوق حمایت وکلا

برخی کانون‌ها سهم خودشان را نیز از وکلا می‌گرفتند اما به صندوق حمایت نمی‌پرداختند

او افزود: البته واقعا کانون ها منبع درامدی برای پرداخت این ۴ درصد نداشتند و به همین علت مخصوصا در شهرستان ها این رقم نیز از وکلا دریافت می شد. چه بسا حتی این مبلغ دریافتی از وکلا نیز به حساب صندوق پرداخت نمی شد و به خاطر همین مسئله برخی کانون ها بدهکار میلیاردی صندوق هستند.

نماینده کانون لرستان در صندوق حمایت ادامه داد: نمی دانم چرا هیات مدیره صندوق حمایت علی رغم اینکه برای سایر مشکلات هیچ گونه انگیزه ندارند، برای این موضوع بسیج شدند و راه حل پیدا کردند که چون کانون ها سهم خود را پرداخت نمی کنند، پس مستقیما از خود وکلا دریافت کنیم.

بیشتر بخوانید: مدیران صندوق حمایت: افزایش سهم بیمه وکلا پیشنهاد کانون‌های وکلا بود / ما هیچ نقشی نداشتیم

نایب رییس کانون وکلای لرستان این شیوه دریافت حق بیمه را غیرمنصفانه دانست و گفت: کاش هیات مدیره صندوق همچنان که در این خصوص تا تایید هیات وزرا پیش رفت، در موضوعات دیگر نیز بدون فوت وقت و با تمام قوا پیش برود.

قانون صندوق حمایت باید از اساس و پایه اصلاح شود

ملکشاهی در پاسخ به ارائه راهکار برای حل مشکلات افزود: سال هاست پیشنهاد می دهم که این قانون مربوط به بیش از ۵۰ سال پیش است. حتی همان ۸ درصد و ۴درصد قبلی نیز نگاه کارفرمایی داشت. قانون صندوق حمایت باید از اساس و پایه اصلاح شود. البته قوانین جدیدی که وضع شود ممکن است به ضرر کسانی باشد که نه از اصل سرمایه صندوق بلکه از رانت آن استفاده می کنند.

خدمات صندوق مثل بیمه عمر به صورت اختیاری شود

ملکشاهی ادامه داد: هیات مدیره کانون ها و اعضای صندوق بایستی با فشار وارد کردن بر هیات مدیره صندوق حمایت برای اصلاح قانون صندوق از طریق هیات وزیران اقدام کنند و یا اینکه خدمات صندوق مثل بیمه عمر به صورت اختیاری شود.

وی در پایان عنوان کرد: متاسفانه هیچ امیدی به نغییر رویکرد در صندوق نیست. هیات مدیره های صندوق هیچ گاه به دنبال اصلاح قوانین مربوط به صندوق نبوده و نیستند. متاسفانه صندوق وکلا اعتبار و جایگاه خودش را نزد وکلا از دست داده است؛ دلیلش هم بار هنگفت مالی است که بر دوش وکلاست و از سوی دیگر هیچ گونه خدماتی که برای زمان حیات وکلا قانع کننده باشد ندارد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا