ماده ۵ طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار در مورد آزمون کارشناسی رسمی تصویب شد

وکلاپرس ـ رسیدگی به ماده ۵ طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار در صحن علنی مجلس آغاز شد و نمایندگان در خصوص نحوه برگزاری و پذیرش کارشناسی رسمی تصمیم گیری می‌کنند.

به گزارش وکلاپرس، حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی دستور کار اول صحن علنی امروز را به شرح زیر قرائت کرد:
ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی در مورد طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب‌وکار

 انتظار می‌رود دست کم ماده ۵ طرح تسهیل امروز مورد بررسی نمایندگان مجلس قرار بگیرد.

پخش زنده صحن علنی را اینجا بشنوید.

رییس مجلس در قامت مدافع طرح تسهیل صدور مجوز کسب و کار ظاهر شد

 پس از آن که نماینده مجلس ویس کرمی پیشنهاد حداقل ۵۰ درصد کف نمره برای پذیرش در آزمون کارشناسی رسمی و وکالت را مطرح کرد که محمدباقر قالیباف به وی گفت شما این پیشنهاد را یک بار دیگر هم در مورد آزمون سردفتری به پیشنهاد گذاشتید و رد شد
من خواهش می کنم پیشنهاد خود را پس بگیرید

 ویس کرمی نیز پیشنهاد خود را پس گرفت.

ماده ۵ طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار با ۱۸۱ رای تصویب شد

متن ماده ۵:

شورای عالی کارشناسان موظف است هرساله از طریق سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به برگزاری آزمون کارشناسان رسمی اقدام نماید. داوطلبانی که حداقل هفتاد درصد (۷۰%) امتیاز میانگین نمرات یک درصد (۱%) حائزان بالا ترین امتیاز در هر رشته را کسب کنند، به عنوان پذیرفته شده، برای طی مراحل مقتضی به کانون مشاوران رسمی و مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده معرفی می شوند. توزیع استانی پذیرفته شدگان بر اساس تقاضا یا امتیاز پذیرفته شدگان می باشد. نظارت بر اجرای این تبصره برعهده وزارت دادگستری است و وزارت مزبور مکلف است درصورت استنکاف کانون شورای عالی از برگزاری آزمون، راساً به برگزاری آن اقدام کند.

خروج از نسخه موبایل