بخشنامهویژه

رئیس کل دادگستری اصفهان: درخواست مطالعه پرونده از ناحیه وکلا نیازی به اخذ نوبت ندارد

وکلاپپرس- رئیس دادگستری اصفهان در نامه ای به واحد های قضایی تابعه، بر عدم ضرورت اخذ نوبت واحد اجرایی توسط وکلا جهت مطالعه پرونده تاکید کرد.

به گزارش وکلاپرس، در پی انتقاد رئیس کانون وکلای دادگستری اصفهان از الزام وکلا به اخذ نوبت الکترونیکی در شعب اجرای احکام جهت مطالعه پرونده، رئیس دادگستری اصفهان در نامه ای، عدم ضرورت اخذ نوبت در این مورد را به واحد های قضایی تابعه ابلاغ کرد.

روابط عمومی کانون وکلای دادگستری اصفهان در اطلاعیه ای اعلام کرد:

با عنایت به نامه رئیس کل محترم دادگستری استان اصفهان به کلیه مراجع قضائی استان و پیرو هماهنگی که از سوی کانون وکلای دادگستری استان اصفهان صورت گرفته، از این پس مطالعه پرونده از سوی کارآموزان و وکلای دادگستری، بدون درخواست اقدام اجرائی، ضرورتی به نوبت دهی ندارد و درخواست وکلا مبنی بر مطالعه پرونده، خارج از برنامه نوبت دهی اجرایی صورت می گیرد.

متن درخواست رئیس کانون وکلای اصفهان

متن نامه وکیل حسین ادیب به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر محمد محمدی

معاونت محترم قضایی رئیس کل و مسئول نظارت بر وکلاء، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده در استان اصفهان

سلام علیکم

احتراماً به استحضار می رساند در پرونده های مطروحه در دوایر اجرای احکام وکلای محترم چه در پرونده های وکالتی که نیازمند مطالعه فوری پرونده جهت انجام اقدامات قانونی میباشند و چه در مواقعی که شخص، جهت اخذ مشاوره حقوقی به دفتر وکیل مراجعه می نماید و وکیل مربوط مطالعه پرونده را مقدم بر هر گونه اظهار نظر حقوقی می داند و بر این اساس وکالت جهت مطالعه پرونده تنظیم و به اجرای احکام ارسال می شود واحدهای اجرای احکام، حتی مطالعه پرونده توسط وکیل را نیز تابع مقررات اخذ نوبت الکترونیکی می دانند در حالی که فوریت این گونه اقدامات که در راستای ارائه مشاوره و یا اطلاع از پرونده جهت اقدام قانونی و جلوگیری از اطاله دادرسی به عمل می آید با توجه به طولانی بودن نوبت ها در تعارض است.

لذا مستثنی نمودن و کلائی که صرفاً قصد مطالعه پرونده را دارند، مورد استدعا است.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان اصفهان

دکتر حسین ادیب

پاسخ رئیس کل دادگستری استان اصفهان

  • دادستان محترم عمومی و انقلاب مرکز استان اصفهان
  • رئیس محترم شوراهای حل اختلاف شهرستان اصفهان
  • رئیس کل محترم دادگاههای عمومی و انقلاب شهرستان اصفهان
  • رؤسای محترم حوزه های قضایی استان اصفهان
  • دادستانهای محترم حوزه های قضایی استان اصفهان

سلام علیکم

احتراماً: نظر به اینکه درخواست مطالعه پرونده از ناحیه وکلا ، بدون درخواست اقدام اجرایی، ضرورتی به درخواست نوبت دهی ندارد و مقتضی است و نسبت به درخواست آنان مبنی بر مطالعه پرونده خارج از برنامه نوبت دهی اجرایی، اقدام شود.

اسدالله جعفری

رئیس کل دادگستری استان اصفهان

منبع: روابط عمومی کانون وکلای دادگستری اصفهان

‫۴ دیدگاه ها

  1. با سلام.
    اساسا وکیل نباید هیچ نوبتی برای پیگیری پرونده موکل بگیرد ، کانون های وکلا باید به سرعت جلوی اقدامات نابخردانه و سواستفاده سیستم قضایی را بگیرد . اساسا اخذ نوبت برای ملت و وکلا و مراجعه کنندگان در زمان کرونا بوده و همین روال غلط به یک رویه جاهلانه و مستبدانه سیستم قضایی جهت درآمد زایی تبدیل شده است.

    1. اخذ نوبت نیاز اساسی مجتمع قضائی در اصفهان می باشد و فقط در قالب نوبت دهی الکترونیکی کارمندان دادگستری توان پاسخگوئی به درخواست های نابخردانه و مستبدانه محکومان و وکلای ایشان را دارند.ضمنا سیستم قضائی هیچ درآمدی از نوبت گیری شما افراد فهیم ندارد و هر کس با گوشی تلفن شخصی خود که در این سایت اعلام نظر می نماید می تواند نسبت به اخذ نوبت اقدام نماید

  2. نوبت‌ گرفتن برا قوه قضاییه شده یه منبع دارمد میری توشعبه نشستن دارن تعریف میکنن سلام میکنی میگن نوبت داری نداری برو بگیرباید چهل هزار تومان بدی کافی نت برا گرفتن نوبت

  3. و عجیب تر اینکه شعب اجرا پرداخت اقساط محکوم به را هم منوط به اخذ نوبت میکنند..حکایتی شده این شعب اجرای احکام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا