قبولی ۱۵ نفر از پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت ۱۴۰۲ کانون وکلای اصفهان منتفی شد

وکلاپرس _ طبق اعلام کانون وکلای دادگستری اصفهان، قبولی پانزده نفر از پذیرفته شدگان آزمون وکالت ۱۴۰۲ این کانون به علت عدم رعایت مقررات آئین نامه ثبت نام در آزمون منتفی شد.

به گزارش وکلاپرس، قبولی سه نفر از پذیرفته شدگان آزمون وکالت ۱۴۰۲ به علت نقص در گواهی پایان خدمت سربازی تا پیش از ثبت نام در آزمون وکالت و ۱۲ نفر هم به علت نداشتن مدرک کارشناسی قبل از ثبت نام در آزمون وکالت، کان لم یکن اعلام شد.

بیشتر بخوانید:

مصوبه اعلام انتفای قبولی ۱۵ پذیرفته شده آزمون وکالت ۱۴۰۲

مدیران کانون اصفهان در جلسه ۱۴۰۲/۱۰/۰۳ هیأت مدیره پذیرش سه نفر را به علت دارا نبودن کارت پایان خدمت و ۱۲ تن دیگر را به علت عدم فارغ‌التحصیلی دوره کارشناسی تا قبل از ثبت نام در این آزمون، را کأن لم یکن اعلام کردند.

به گزارش روابط عمومی کانون وکلای اصفهان، متن کامل مصوبه هیأت مدیره به شرح زیر است:

با عنایت به اینکه تعدادی از شرکت کنندگان در آزمون ورودی وکالت ۱۴۰۲، بدون توجه و رعایت مقررات آئین نامه و شرایط مصرح در آگهی ثبت نام در آزمون ورودی اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ ثبت نام نموده و قبول شده اند و از کانون تقاضای صدور پروانه کارآموزی نموده اند، موضوع جهت اتخاذ تصمیم در خصوص وضعیت آنان در جلسه مطرح و هیات مدیره به اتفاق آرا حاضرین اتخاذ تصمیم نمود:

بند اول:

درخصوص ۱- آقایان سعید نصراصفهانی ۲-علیرضا بیات عاشق آبادی ۳- محمدحسن فشارکی

با توجه به اینکه در زمان ثبت نام آزمون ورودی دارای کارت پایان خدمت نبوده و در حال انجام خدمت نظام وظیفه بوده اند با عنایت به بند ۳ ماده ۴۴ آئین نامه اجرائی لایحه استقلال مصوب ۱۴۰۰ که تصریح نموده : «تاریخ پایان خدمت یا معافیت باید قبل از تاریخ ثبت نام آزمون ورودی باشد» ضمنا در بند ۲-۴ آگهی ثبت نام آزمون قید شده، متقاضی می بایست «اسکن تصویر کارت یا گواهی پایان خدمت یا معافیت دائم» را ارسال نموده و متقاضیان مذکور در زمان ثبت نام آزمون ورودی فاقد کارت پایان خدمت و شرط مصرح در بند ۳ ماده ۴۴ بوده اند، همچنین در بند ۶-۶ آگهی ثبت نام به صراحت مرقوم گردیده: «صدور کارت شرکت در آزمون دلیل تایید هیچ یک از مدارک داوطلب از طرف کانون های وکلا یا سازمان سنجش نیست، بنابراین صرف قبولی در آزمون و درج نام متقاضی در ردیف پذیرفته شدگان هیچ حقی برای کسی ایجاد نخواهد کرد». لذا بنا به مراتب مذکور و نیز رعایت اصل عدم تبعیض، قبولی نامبردگان در آزمون وکالت ۱۴۰۲ کان لم یکن اعلام می گردد.

بند دوم:

در خصوص ۱-خانم افسانه عقیلی ۲-آقای حسین یزدان مهر ۳-آقای عماد فاتح پور ۴- آقای داوود افشاری ۵- آقای حامد فاتحی ۶- خانم زهرا ابراهیمی ۷-خانم مینا ایرجی زاد ۸- خانم فاطمه محسنی ۹- خانم مریم سادات حسینی راوندی ۱۰- خانم ن. ک. (حذف به درخواست شخص) ۱۱- خانم بهناز مرادی ۱۲- خانم مائده کریمی قهدریجانی

با توجه به آنکه در زمان ثبت نام آزمون ورودی دارای مدرک کارشناسی نبوده و مشغول به تحصیل بوده اند، با عنایت به بند ۲ ماده ۴۴ آئین نامه اجرائی لایحه استقلال مصوب ۱۴۰۰ که تصریح نموده : «تاریخ فارغ التحصیلی باید قبل از تاریخ ثبت نام آزمون ورودی باشد» ضمنا در بندهای خ ماده ۳ و نیز ۱-۴ آگهی ثبت نام آزمون، قید گردیده که متقاضی می بایست دارای مدرک دانشنامه لیسانس بوده و اسکن تصویر مدرک تحصیلی لیسانس یا گواهی صادره موقت از دانشگاه را ارسال می نموده و متقاضیان مذکور در زمان ثبت نام آزمون ورودی فاقد مدرک دانشنامه لیسانس و شرط مصرح در بند ۲ ماده ۴۴ بوده اند همچنین در بند ۶-۶ آگهی ثبت نام به صراحت مرقوم گردیده: «صدور کارت شرکت در آزمون دلیل تایید هیچ یک از مدارک داوطلب از طرف کانون های وکلا یا سازمان سنجش نیست، بنابراین صرف قبولی در آزمون و درج نام متقاضی در ردیف پذیرفته شدگان هیچ حقی برای کسی ایجاد نخواهد کرد». لذا  بنا به مراتب مذکور و نیز رعایت اصل عدم تبعیض، قبولی نامبردگان در آزمون وکالت ۱۴۰۲ کان لم یکن اعلام می گردد.

بیشتر بخوانید:
خروج از نسخه موبایل