قانون تسهیل نه تنها مسیر اشتغالزایی را آسان نمی کند، بلکه نخبه زدایی به طور خاموش در جامعه اتفاق خواهد افتاد

وکلاپرس– سید طاهر نعلینی رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه در نشست تخصصی این کانون با موضوع «برون رفت از پیامد های قانون تسهیل» از هجمه های وارده به نهاد وکالت و تصویب قوانین کارشناسی نشده در خصوص این نهاد انتقاد کرد.

به گزارش وکلاپرس نشست تخصصی حقوقی با موضوع «راهکارهای برون رفت از پیامدهای ناشی از تصویب قانون تسهیل در خصوص نهاد وکالت، موضوع ماده ۵ مجوزهای کسب و کار» به همت کمسیون آموزش و تحقیقات کانون وکلای دادگستری کرمانشاه عصر امروز مورخ ۴ آبان ماه با حضور هیات رئیسه اسکودا و مقامات قضایی و اساتید دانشگاه در تالار قصر هتل پارسیان برگزار شد.

کانون های وکلا نقش آفرینی موثری در تحقق دادرسی عادلانه در محاکم قضایی داشته است

سید طاهر نعلینی در این نشست، کانون های وکلا را قدیمی ترین نهاد مدنی و با قدمت چندین دهه ای در کشور خواند و اظهار کرد: این کانون طی این سالها نقش آفرینی موثری را در تحقق دادرسی عادلانه در محاکم قضایی داشته است.

وی افزود: متاسفانه علیرغم این پیشینه و نقش آفرینی کانون های وکلا، شاهد هجمه ها و تصویب قوانین کارشناسی نشده ای هستیم که این نهاد خدمتگزار را به شیوه های مختلف آزرده می کند.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه اضافه کرد: در این راستا، چالش های منشعب از قانون تسهیل صدور مجوز کسب و کارها، کانون وکلای استان را برآن داشت تا با حضور صاحب‌نظران و فرهیختگان حوزه حقوقی و دستگاه قضایی پیامدهای آن را مورد تحلیل قرار دهیم.

بیشتر بخوانید:

مجلس در طرحی عجولانه و بدون کار کارشناسی اقدام به تصویب این قانون کرد

در ادامه این نشست، محمدرسول قنادی رئیس کمیسیون آموزش کانون وکلای دادگستری استان نیز در سخنانی به تصویب قانون تسهیل صدور مجوز کسب و کارها و پیامدهای منفی آن بر کانون های وکلای دادگستری اشاره کرد و گفت: مجلس در طرحی عجولانه و بدون کار کارشناسی اقدام به تصویب این قانون کرد؛ درحالی که اجرای کارهای بزرگ به زمان نیاز دارد و با صرف وقت اندک نمی توان بحرانی که توسط دانشگاه ها در جذب دانشجوی حقوق به‌وجود آمده را حل کرد.

وی افزود: با این تصمیم غلط فارغ التحصیلان بیکار را به وکیل بیکار در جامعه تبدیل خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

رئیس کمیسیون آموزش کانون وکلای دادگستری کرمانشاه تاکید کرد: قانون تسهیل نه تنها مسیر اشتغالزایی را آسان نمی کند، بلکه خطر بزرگتری را به جامعه تحمیل می کند و نخبه زدایی به طور خاموش در جامعه اتفاق خواهد افتاد.

وی متذکرشد: این طرح به دنبال حذف شاخصه ها و معیارها برای داشتن وکلای قدرتمند و باسواد است و از آنجایی که دادرسی عادلانه حق اساسی برای عامه مردم است، بنابراین برخورداری از وکیل حرفه ای و خلاق یکی از مولفه های مهم برای همه جامعه است.

منبع: ایسنا

خروج از نسخه موبایل