عضو هیات رئیسه مجلس: کانون وکلا و مرکز مشاوران را در ریل اجرای قانون قرار می دهیم

وکلاپرس- یک عضو هیأت رئیسه مجلس از ورود مجلس به پیگیری اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار توسط کانون وکلا و مرکز مشاوران خبر داد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از خانه ملت محمد رشیدی نماینده  کرمانشاه و عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه «پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت بعد از اعلام نتایج و برگزاری مصاحبه، چندین ماه است که سرگردان بوده و پروانه کارآموزی خود را دریافت نکرده اند» اعلام کرد: مجلس به ساماندهی وضعیت پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت ورود کرده است.

محمد رشیدی درباره بلاتکلیفی چندین ماهه پذیرفته شدگان آزمون وکالت در راستای اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار گفت: طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار توسط کمیسیون ویژه جهش تولید بررسی شد و به صحن آمد؛ تاکنون مجلس دو بار به موضوع عدم اجرای این قانون توسط کانون وکلای دادگستری و مرکز مشاوران قوه قضائیه ورود کرده، سید شمس‌الدین حسینی رئیس کمیسیون ویژه جهش تولید نیز در خصوص عدم اجرای این قانون دو بار به صدا و سیما رفته و به مردم توضیح داده است.

از همه ظرفیت های نظارتی خود استفاده می کنیم تا این دو مرجع را در ریل اجرای قانون قرار دهیم

نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص اینکه کانون وکلای دادگستری و مرکز مشاوران قوه قضائیه به‌موقع و به درستی قانون را اجرا نکرده و بعضا تا ۱۱ ماه اجرای آن را به تأخیر انداخته اند که کاری خلاف قانون است، گفت: مجلس در این خصوص با کانون وکلای دادگستری و مرکز مشاوران قوه قضائیه نشستی داشته است و این دو نهاد موظف هستند که قانون را اجرا کنند و قطعا مجلس به این موضوع ورود خواهد کرد و از بعد نظارتی خواهان اجرای قانون توسط این دو نهاد می شود.

بیشتر بخوانید:

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه مجلس قطعا طبق وظیفه نظارتی خود عمل خواهد کرد، خاطرنشان ساخت: ما از همه ظرفیت های نظارتی خود استفاده می کنیم تا این دو مرجع را در ریل اجرای قانون قرار دهیم.

همچنین دکترمحمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پیام تبریک عید نوروز ۱۴۰۲ به مردم اعلام کرده بود: «برای اجرایی‌شدن قانون تسهیل در صدور مجوزهای کسب‌و‌کار برنامهٔ ویژه‌ای داریم.»

منبع: خانه ملت

خروج از نسخه موبایل