اخبار اسکوداویژه

اطلاعیه اسکودا درباره اعطای پروانه وکالت به قضات شاغل

وکلاپرس- اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) در واکنش به برخی اخبار مبنی بر صدور پروانه وکالت برای قضات شاغل با انتشار اطلاعیه ای اعطای پروانه وکالت به قضات شاغل را خلاف قانون دانست.

به گزارش وکلاپرس، اخیرا در فضای مجازی اخباری مبنی بر اعطای پروانه وکالت به قضات شاغل منتشر شده بود. اسکودا در این اطلاعیه تاکید کرده است که به تصریح بند ۲ ماده ۱۰ لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری اعطای پروانه وکالت به قضات و مستخدمین دولت در حین اشتغال به خدمت ممنوع است.

بیشتر بخوانید:

متن اطلاعیه اسکودا به شرح زیر است:

 احتراماً پیرو سوالات متعدد همکاران در خصوص اعطای پروانه وکالت به قضات شاغل در دادگستری به اطلاع می رساند که این امر برخلاف نص صریح قانون (ماده هشت، بند الف و ب لایحه قانون استقلال کانونهای وکلا و ماده دهم همان قانون، قانون منع تصدی بیش از یک شغل و سایر قوانین مربوطه) بوده و چنین اقدامی از سوی هیچ یک از کانونهای وکلای دادگستری سراسر کشور انجام نشده است.

حسب اطلاعات به دست آمده، این اقدام از سوی نهاد موازی (مرکز امور مشاوران قوه قضاییه) در حال انجام است.

لازم به ذکر است که کانون های وکلای دادگستری ایران، در طی سالهای گذشته تا امروز براساس قانون، مجاز به صدور پروانه وکالت برای قضات با احراز شرایط قانونی، پس از اتمام دوره قضاوت ایشان، هستند که این امر منصرف از اعطای پروانه وکالت همزمان با اشتغال در منصب قضاوت است.

روابط عمومی اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران

 

یک دیدگاه

  1. خوبه، نه تنها ظرفیت بیشتر نشد، بلکه خیلی راحت آقایون نماینده ای که از هر لحاظ تامین بودن و هستن، میان پروانه وکالت میگیرن و بازهم لذت از درآمد، قضات محترم هم همینطور و جالبه کارشناسان!!! از اونطرفم که سهمیه خانواده های…

    جالبه اگر بحث علم و سواد و ادعاست که قضات محترم دارند، پس چرا از زیر بار آزمون در میرن؟ باید اتفاقا شرکت کنند و کل سوالهارو پاسخ بدن! نمایندگان محترم هم که حتما میتونن تمام سوالات آزمون رو پاسخ بدن!!!! میمونه جوانی که تمام کتابهارو خونده و هیچکدوم از این آقایان نیست و سمتی هم نداره، کارهم نداشته و الان باید بیاد بتونه فعالیت کنه که همه راهها بسته شده و نمیتونه سوالی جواب بده!!!. واقعا که دستتون درد نکنه، خیلی به نفع جامعه و مردم و جوونها کار کردید با این قانون تسهیلتون، چقدر خوبه که در خانه ملت جمع میشید و برای خودتون فعالیت میکنید آقایون نماینده. و جالبتر اینکه شورای نگهبانم که به نفع قضات عمل کرد !!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا