شمس الدین حسینی: در صورت نیاز به اساسنامه کانون وکلا و مرکز وکلا ورود و از آنها سلب صلاحیت می‌کنیم

وکلاپرس- در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی مورخ سه شنبه، ۲۷ تیرماه، سیدشمس الدین حسینی در خصوص آزمون های مراحل کارآموزی کانون های وکلا و مرکز وکلا موضع گیری کرده و آن ها را خلاف قانون و تفسیبر به رای دانست.

به گزارش وکلاپرس به نقل از خانه ملت سیدشمس الدین حسینی در نشست علنی امروز در جریان بررسی گزارش شور دوم کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی با اشاره به قوانین مصوب در حوزه کسب و کار ها، اعلام کرد: کانون وکلا و مرکز وکلا در بسیاری از مواقع قانون را می‌شکنند.

کانون وکلا و مرکز وکلا به صورت غیرقانونی آزمون برگزار می‌کنند

وی افزود: در خصوص فضای کسب و کار دو قانون به تصویب رساندیم؛ یکی از آنها اصلاح مواد (۱) و (۷) قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ و دیگری قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار بود. این دو قانون در بسیاری از موارد اثرات مثبتی را بر جای گذاشته اما باید از اینجا به قانون‌شکنی نهادهایی مانند کانون وکلا و عدم همکاری مرکز وکلا اشاره کنم که در بسیاری از مواقع قانون را می‌شکنند و در مقابل آن می‌ایستند، برخلاف آنچه ما مشخص کردیم به صورت غیرقانونی آزمون برگزار می‌کند که این موضوع را بررسی می‌کنیم و در صورت نیاز به اساسنامه این نهادها ورود و از آنها سلب صلاحیت می‌نماییم تا در مقابل قانون و منافع مردم برای منافع خود نایستند.

بیشتر بخوانید:

حسینی با بیان اینکه کمیسیون ویژه جهش تولید در این خصوص نشستی را برگزار می‌کند، تصریح کرد: برگزاری آزمون‌ها غیرقانونی و تفسیر به رأی است، باید با آن مقابله شود. نباید اجازه دهیم قانون توسط عده‌ای قانوندان قانون‌شکن شکسته شود، مقابل این مسئله می‌ایستم و نمی‌گذاریم حق جوانان این مملکت ضایع شود، همین‌ها هستند که اجازه نمی‌دهند کسب و کار شکل بگیرد و اجازه نمی‌دهند جوان‌های پاک و غیور به کارکرد نهادهای انقلابی علاقمند شوند.

باید قانوندانان قانون‌شکن کنار بروند

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: از این تریبون استفاده و اعلام می‌کنم اگر می‌خواهید مشکل تولید برطرف شود باید این قانوندانان قانون‌شکن هرکجا هستند و به هر جایی که متکی هستند، کنار بروند.

بیشتر بخوانید:

وی همچنین در مورد طرح تأمین مالی قـانون اساسی درمورد طرح تأمین مالی و جهش تولید ازطریق اصلاح قوانین حداکثر از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی و رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور گفت: در سال‌های اخیر و دهه گذشته از جمله مشکلات ما، مشکل تولید بوده، رشد اقتصادی ما پایین بوده به این دلیل در تمام این سال‌ها، شعار سال به نوعی دربردارنده موضوع تولید بوده است.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در کمیسیون ویژه جهش تولید، زمانی که به موضوع رسیدگی کردیم دو مانع بر سر راه تولید وجود دارد که یکی از آنها فضای نامناسب کسب و کار و دیگری شیوه‌های ناکارآمد تأمین مالی است.

منبع: خانه ملت

خروج از نسخه موبایل