سی ام اس کارآموزان وکالت ۱۴۰۲ کانون وکلای دادگستری بوشهر فعال شد

وکلاپرس- روابط عمومی کانون وکلای دادگستری بوشهر در اطلاعیه ای از اعمال اصلاحات اخیر در آیین نامه لایحه استقلال و فعالسازی سی ام اس کارآموزان این کانون خبر داد.

به گزارش وکلاپرس، طبق اطلاعیه کانون وکلای دادگستری بوشهر، در این مرحله برای تعدادی قریب به ۲۰۰ نفر از کارآموزان جدید کانون وکلای دادگستری بوشهر، وکیل سرپرست تعیین شده است.

بیشتر بخوانید:

در اطلاعیه روابط عمومی کانون وکلای بوشهر آمده است:

با اعمال اصلاحات اخیر در آیین نامه ۱۴۰۰ لایحه قانونی استقلال وکلای دادگستری، سی ام اس یا سیستم مدیریت محتوای کارآموزان ورودی ۱۴۰۲ استان بوشهر بلافاصله پس از گذراندن مرحله سه ماهه اول باز شد. در این مرحله برای تعدادی قریب به ۲۰۰ نفر از کارآموزان جدید کانون وکلای دادگستری استان بوشهر، اقدام به تعیین وکیل سرپرست شد.

در مرحله دوم کارآموزی که مدت آن دوازده ماه است، کارآموز تحت نظر وکیل سرپرست تکالیف زیر را انجام می‌دهد:

الف- هفته‌ای یک روز در مراجع قضایی حضور می‌یابد و حداقل از چهل پرونده دارای وقت رسیدگی یا در حال رسیدگی گزارش تهیه می‌نماید. کارآموز در این مدت باید در همه انواع مراجع قضایی اعم از شعب دادیاری و بازپرسی، دادگاه‌های حقوقی، خانواده، کیفری یک و دو، انقلاب، تجدید نظر و دوایر اجرای احکام حضور یابد.

ب- با معرفی کانون نزد وکیل سرپرست به آموزش و تمرین عملی امور وکالت بپردازد و گواهی ماهانه وکیل سرپرست را ارائه دهد؛

پ- در حداقل پنجاه ساعت جلسات سخنرانی علمی و کارگاه آموزشی حضور یابد؛

ت- امور محوله از سوی کانون را انجام دهد؛

ث- گواهی مربوط به انجام تکالیف را ارائه داده و پس از تأیید در کمیسیون کارآموزی در اختبار کتبی و شفاهی شرکت کند.

گفتنی است؛ سامانه مدیریت پرونده قوه قضائیه (CMS)، یک سامانه الکترونیکی می‌باشد که توسط قوه قضائیه ایجاد شده و این سامانه برای مدیریت پرونده‌های قضایی و دسترسی به اطلاعات مربوط به آنها،استفاده می‌شود.

«با آرزوی موفقیت برای کارآموزان گرامی »

خروج از نسخه موبایل