وکلاپرس- با توجه به گسترش حجم تجارت الکترونیک و خرید و فروش از سایت های اینترنتی راهکار هایی برای شکایت از سایتهای اینترنتی پیش بینی شده است.
به گزارش وکلاپرس، اکنون بسیاری از کارها از طریق سایتهای اینترنتی انجام میشود؛ به عنوان مثال تراکنشهای مالی، خریدهای اینترنتی و غیر اینها به سادگی از طریق سایتهای اینترنتی و حتی نرم افزارهای ارتباطی انجام میشود و همین موضوع سبب میشود که اختلافات حقوقی و مشکلاتی در روابط بین خریداران و فروشندگان خدمات از طریق سایتهای اینترنتی انجام شود.
به عنوان مثال، تصور کنید که کالایی مثل گوشی یا فرش را به صورت اینترنتی از سایتی خریداری نموده اید، اما پس از مدتی فروشنده پاسخ شما را نمیدهد و یا اینکه کالای خریداری شده را به بهانههای ناموجهی ارسال نمیدارد. در چنین مواردی چاره چیست؟
بنظر میرسد که بخصوص در مواردی که مبلغ واریز شده هنگفت یا قابل توجه باشد، راهی جز شکایت از سایت اینترنتی باقی نمیماند.
مهمترین روشهای شکایت از سایتهای اینترنتی
مهمترین روشهای شکایت از سایتهای اینترنتی را میتوان در سه محور مورد بحث و بررسی قرار داد؛
بیشتر بخوانید:
اول؛ شکایت از طریق سایت اینماد
به این منظور شاکی میتواند به سایت enamad.ir مراجعه و پس از ثبت نام در این سایت اقدام به طرح شکایت نموده و مدارک را ضمیمه نماید.
دوم؛ شکایت از طریق پلیس فتا
برای شکایت از سایت اینترنتی از طریق پلیس فتا میتوانید به سایت cyberpolice.ir وارد شده و در سایت ثبت نام کرده و تخلف سایتها را در سامانه ثبت نمایید،
سوم: مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی
برای شکایت از سایتهای اینترنتی به این شیوه میتوانید با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی شکواییهای ارائه و مستندات خود را ضمیمه آن نمایید.
منبع:خبرگزاری میزان