سخنی با نقد علی

وکلاپرس- رئیس کانون وکلای زنجان در یادداشتی کوتاه خطاب به نقد علی، با اشاره به «خبر تامین بدهکاری ساختمان کانون وکلای آذربایجان شرقی با استقراض از ۸ وکیل»  اقدامات وی درباره فعالیت های کمیسیون تحقیق و تفحص از کانونهای وکلای دادگستری را مورد نقد قرار داده است.

به گزارش وکلاپرس روز گذشته خبری با عنوان «تامین بدهکاری بابت هزینه احداث ساختمان کانون وکلای آذربایجان شرقی با استقراض از ۸ وکیل» در وکلاپرس منتشر شد که در آن اعلام شده بود:  براساس مصوبه هیأت مدیره کانون وکلای آذربایجان شرقی، ۸نفر از اعضای این کانون در‌ راستای تامین بدهکاری هزینه احداث ساختمان کانون، داوطلبانه مبالغی (از ۲۰۰ تا ۱۰۰  میلیون تومان) را بعنوان قرض الحسنه در اختیار امور مالی کانون قرار ‌می دهند.

دکتر علی پزشکی رئیس کانون وکلای زنجان در واکنش به این موضوع خطاب به نقد علی به عنوان رئیس کمیسیون تحقیق و تفحص از کانون های وکلای دادگستری، عنوان داشته است: با توجه به اینکه می دانم درآمدتان محدود به حقوق ماهانه ی دریافتی از مجلس نیست، آیا حاضرید شما هم بسان مدیران کانون ها، تبرعاً در مجلس فعالیت نمائید؟ و‌ همچنین، بینی و بین الله، اگر روزی مجلس شورای اسلامی به استقراض از شما نیاز داشته باشد، حاضرید اقدام مشابه آنچه را که مدیران کانون وکلای استان آذربایجان شرقی انجام دادند را انجام دهید؟!

بیشتر بخوانید:

دکتر پزشکی در اینستاگرامش نوشت:

خبری که در وکلا پرس منتشر شده، حکایت از آن دارد که ۸ نفر از وکلای دادگستری استان آذربایجان شرقی که اغلبشان از اعضای هیات مدیره آن کانون هستند اقدام به پرداخت مبلغی نسبتاً کلان بعنوان قرص الحسنه جهت پیشبرد امور عمرانی ساختمان جدید الاحداث کانون نموده اند.

خاطرم هست سال گذشته که نمایندگانی تحت ریاست آقای نقدعلی، مامور تحقیق و تفحص از کانون های وکلای دادگستری در مجلس شورای اسلامی بودند، یکی از سوالاتی که در فرم چاپی آنها درج شده بود و از مدیران کانون ها در موردش استنطاق می نمودند، مبالغ دریافتی سالانه ی اعضای هیات مدیره از کانون بعنوان حق الجلسه بود که در پاسخ وقتی مطلع می شدند حضور در هیأت مدیره تبرعی بوده و هیچ مبلغی دریافت نمی شود تعجب نموده و گاهاً برای برخی از آنها نیز باور پذیر نبود!

حالا که خبر پرداخت وجوهی توسط اعضای هیات مدیره به کانون، بعنوان قرص الحسنه، منتشر شده، می خواهم بدانم که آیا آقای نقدعلی و دوستان ایشان در کمیسیون تحقیق و تفحص از کانون ها که آن برخوردها و مواضع تند را علیه مدیرانش داشتند، همچنان بر مواضع پیشین هستند یا خیر؟

اشتیاق اصلی اینجانب برای دانستن ولی چیز دیگری است؛ آقای نقدعلی و نمایندگانی که مشتاق تحقیق و تفحص از کانونها بودید! با توجه به اینکه می دانم درآمدتان محدود به حقوق ماهانه ی دریافتی از مجلس نیست، آیا حاضرید شما هم بسان مدیران کانون ها، تبرعاً در مجلس فعالیت نمائید؟ و‌ همچنین، بینی و بین الله، اگر روزی مجلس شورای اسلامی به استقراض از شما نیاز داشته باشد، حاضرید اقدام مشابه آنچه را که مدیران کانون وکلای استان آذربایجان شرقی انجام دادند را انجام دهید؟!

وجداناً اگر پاسختان به این دو پرسش منفی است، آیا از آن همه جنجالی که علیه کانون ها و مدیرانش بر پا نمودید و با تشکیل کمیسیون تحقیق و تفحص، ارعاب و تهدیدشان کردید ، وجدانتان به درد نیامده و احساس شرمندگی و ناراحتی نمی کنید؟!

خروج از نسخه موبایل