سخنگوی قوه قضاییه: آزمون مرحله کارآموزی وکالت در راستای ارتقای دوره کارآموزی است

وکلاپرس- سخنگوی قوه قضاییه درباره انتقادهای مطرح شده در خصوص برگزاری آزمون‌‌های کارآموزی برای پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت از سوی کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلای قوه قضاییه، اعلام کرد: این آزمون ها در راستای ارتقای دوره کارآموزی است.

به گزارش وکلاپرس یکی از موارد مطرح شده در نشست خبری امروز سخنگوی قوه قضاییه مورخ ۱۰ مرداد، سوال از قانونی بودن اخذ آزمون‌‌های مراحل کارآموزی از پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت توسط کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلای قوه قضاییه بود.

بیشتر بخوانید:

اخیرا اعتراض هایی از سوی کارآموزان در خصوص برگزاری آزمون های مراحل کارآموزی شکل گرفت که با همراهی برخی نماینده های مجلس نیز همراه بود.

در حالی که کانون‌های وکلای دادگستری به استناد آیین نامه لایحه استقلال مکلف به برگزاری آزمون های مراحل کارآموزی هستند، معدودی از نمایندگان مجلس مدعی اند با تصویب قانون تسهیل، مواد مربوط به آزمون کارآموزی در آیین نامه نسخ شده اند.

امتحانات در راستای ارتقای دوره کارآموزی است

مسعود ستایشی در واکنش به اینکه برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی مدعی شدند که کم کاری‌هایی بابت اجرای قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار در زمینه مراحل آزمون وکالت سراسری از سوی قوه قضاییه صورت گرفته است و در این رابطه به وزیر دادگستری تذکر دادند، اظهار کرد: همیشه اعلام کردیم فصل الخطاب قانون است و باید تمامی آحاد جامعه و مجموعه‌های تصمیم گیر و تصمیم ساز بر انجام و اجرای آن پایبند باشند.

وی افزود: نسبت به بحث صدور مجوز‌های کسب و کار در زمینه مراحل آزمون وکالت سراسری اختلاف نظر‌هایی وجود داشت که این مورد را به قانون موکول کردیم و زمانی که در این رابطه قانون تصویب شد، قانون فصل الخطاب است و آن را اجرا خواهیم کرد. در همین باره مرکز وکلای قوه قضاییه به دقت و ظرافت و توجه‌، قانون را محقق کرده است.

بیشتر بخوانید:

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه به نظر بنده بحث مذکور در خصوص کارآموزی وکالت است، تصریح کرد: آزمون کارآموزان اگر برگزار می‌شود، صرفا در راستای ارتقای دوره کارآموزی است.

وی افزود: باید امور مردم را به دست کسی بدهیم که دارای توانایی‌های علمی و فنی بسیار بالایی باشد. لذا در دوره‌های کارآموزی یک آزمون برای بررسی توانایی‌های فرد برگزار می‌شود تا در خصوص موارد مورد نظر در این زمینه ارزیابی شود و اگر در این آزمون آزمون دهنده نمره حدنصاب را کسب نکند باید دوره کارآموزی را مجدد طی کند و دلالتی بر مردودی کارآموز ندارد.

خروج از نسخه موبایل