اخبار کانون هاویژه

نشست کانون وکلای قزوین با نظام مهندسی، کانون سردفتران، نظام روانشناسی و مسئولین قضایی درباره مصوبات مجلس

وکلاپرس- نشست مشترک کانون وکلای دادگستری قزوین با جمعی از سازمان ها و ارگان های درگیر با حضور مسئولین قضایی با محوریت هم‌اندیشی پیرامون مصوبات اخیر مجلس شورای اسلامی دوشنبه مورخ ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ به میزبانی کانون وکلا برگزار شد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط‌عمومی کانون وکلای دادگستری استان قزوین در این نشست که با حضور جمعی از اعضای هیئت‌مدیره کانون وکلای دادگستری و رئیس کانون، محمد نویسنده رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه، محمد شعبانیان رئیس نظام مهندسی ساختمان استان به همراه جمعی از اعضای هیات مدیره،سید حسن علایی رئیس کانون کارشناسان قزوین، رضا فرخ زاد رئیس مرکز کارشناسان قوه قضاییه قزوین، علیرضا طاهری رئیس کانون سردفتران استان، آقای میرصدوقی عضو هیات مدیره سازمان نظام روانشناسی قزوین و عبدالکریم کلهر معاون منابع انسانی دادگستری استان قزوین برگزار شد، حاضرین به بحث و تبادل نظر و هم اندیشی پرداختند و در خصوص بررسی مصوبه اخیر مجلس یازدهم نشستی برگزار و حول محور موضوع مصوبه تدابیری اتخاذ نمودند‌.

قانون اخیرالتصویب مجلس بر خلاف مصالح کشور تصویب شده است

در این نشست ضمن بررسی مغایرت مصوبه مذکور با اصول قانون اساسی این موضع تأکید شد که امام خمینی (ره) اهم امور از جمله جنگ را به دست مردم سپرد؛ اصلح بر این است که چنین امر خطیری به دست مردم سپرده شود و با کمک‌گیری از مردم در این مسیر یاری گردد و در تصویب قوانین در خصوص نهادهای مدنی مطابق ماده ۹ سیاستهای کلی نظام می بایست نظارت ذی نفعان اخذ شود و قانون اخیرالتصویب مجلس بر خلاف مصالح کشور تصویب شده است.

درخواست برگشت مصوبه به مجلس

در ادامه حاضرین جلسه تصریح نمودند تشریک‌مساعی سایر ارگان‌ها از جمله سردفتران و قوه قضاییه جهت آگاه نمودن شورای نگهبان و رئیس قوه قضایی از خلأهای موجود در مصوبه و تعارض آن با قانون و نگارش متنی همگانی مشتمل بر نکات قابل‌بررسی مصوبه اخیر التصویب درخواست عودت مصوبه مورخ ۲۹/۰۵/۱۴۰۲ به مجلس می‌تواند یکی از طرق جلوگیری از قانون شدن مصوبه مذکور باشد.

پیشنهاد تبیین جلسه‌ای با محوریت دیدار با مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی

همچنین حاضرین پیشنهاد تبیین جلسه‌ای با محوریت دیدار با مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی را درباره موضوعات طرح شده مطرح کردند.

در پایان کلهر معاون منابع انسانی دادگستری ضمن استقبال از تبادل نظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی و وکلا بیان داشت نقطه‌نظرات ارسالی، بررسی و پاسخ داده خواهد شد.

منبع: روابط عمومی کانون وکلای دادگستری قزوین

‫۴ دیدگاه ها

  1. بله قطعا نظر ذی نفعان مهم است
    البته اگر عده ای از داوطلبان سینه چاک عزیز خود را ذی نفع تر از وکلای شاغل و پیشکسوت نداند!!
    که البته داوطلبان کارآموزی نیز ذی نفع هستند لیکن ذینفعان بالقوه میباشند !!
    و قطعاً ذینفعان بالفعل اولی تر هستند و قطعاً هر عقل سلیمی این را تایید می‌کند و نیاز به حقوقدان بودن هم نمی باشد.
    حکایت کار این عزیزان که می‌بایست ابتدا دوران کارآموزی را طی کنند و با ساز و کار کانون ، محاکم و آیین‌های رسیدگی و هزاران پیچ و خم دیگر (در عمل و نه فقط در نظر ) آشنا شوند و از اساتید و پیشکسوتان راه بجویند…
    انسان را به یاد آن رباعی معروف می‌اندازد که ؛
    چون آیینه نور خیز گشتی احسنت !
    چون اره به خلق تیز گشتی ،احسنت !
    در کفش ادیبان جهان کردی پای
    غوره نشده مویز گشتی احسنت !!!!

    1. درود بر شما. عده زیادی از داوطلبان نیز مخالف مصوبات اخیر مجلس و کسب و کار حساب شدن وکالت هستند و با قانون تسهیل نیز مخالفند. برای مجلس متاسفیم که حقوق عامه مردم و تعدادی از دانشجویان درسخوان را نادیده می گیرد و به تعدادی داوطلب راحت طلب توجه می کند. ما طرفدار حقوق عامه که یکی از آنها وکالت مستقل است، هستیم و از کانون حمایت می کنیم

  2. سلام آخه عزیزان من مقوله امتحان وازمونهای وکالت وکارشناسان رسمی ونظام مهندسی که درگذشته بدون آزمون پس طی دوره آموزشی وشرکت در کلاسها پروانه براشون صادرمیشده همانگونه که الان مثلاً ارثقاپایه درنظام مهندسی همینگونه انجام می‌شده واقعا ساخت وسازهابه ویرانه تبدیل شده بنده پایه۲نظارت محاسبات را با آزمون گرفتم واقعا علامه دهر شدم نه عزیزان یه مهربااستامپ داخل پلاستیک فریزرتوخیابان مهرواسه تازه کارهاویااینهایی که مهرندا رند اینکارراانجام میدم وفقطپول میشناسم مثل تازه قبول شده ها حتی نقشه خوانی بلدنیستم ولی درآمدم را دارم لذااین کاسه کوسه هاراجمع کنند یه کلاسی بذارندوازمونی راه را برای جوانان بازنماییم مگردرجنگ ۸ساله همین هانبودند که پوزه صدام وجنایتکارهارابخاک مالیدن پس بیایید میدان به اینها بدهیم تفاهم ایجاد اشتغال بشه هم ارزش واعتبا مهندسی رابه کسانیکه ۴سال درس مهندسی خواندند ارج بدهیم. یه دلسوزکشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا