رئیس کانون وکلای مرکز از رئیس قوه قضائیه تقاضای ملاقات کرد

وکلاپرس- دکتر حسن صفادوست در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه مراتب اعتراض و نگرانی خود درباره مصوبات اخیر مجلس را اعلام و از محسنی اژه‌ای تقاضا کرد وقت مقتضی جهت ملاقات تعدادی از مدیران کانون‌های وکلای دادگستری با وی اختصاص دهد.

به گزارش وکلاپرس، در روزهای اخیر نمایندگان مجلس یازدهم مقرره‌هایی از جمله سلب اختیار صدور و ابطال پروانه وکالت از کانون های وکلا، الزام کانون های وکلا به اجرای مصوبات هیات مقررات زدایی و … را در خصوص نهاد وکالت به تصویب رسانده اند.

این مصوبات که با واکنش وسیعی بین حقوق دانان و وکلا در سطح جامعه همراه شده، موجب شده است تا رئیس کانون وکلای مرکز نیز در نامه ای به ریاست قوه قضائیه درخواست ملاقات حضوری جهت ارائه توضیحات و مستنداتی در این زمینه کند.

بیشتر بخوانید:

متن نامه صفادوست به شرح زیر است:

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای

ریاست محترم قوه قضائیه

با اهداء سلام و تحیات

احتراماً همان گونه که مستحضرید کانونهای وکلای دادگستری مطابق قانون اساسی و قوانین عادی وظیفه دفاع از شهروندان را در نظام قضایی کشور بر عهده دارد و جزئی از ارکان نظام قضایی کشور محسوب و با لحاظ نظارت های مقرر در قوانین از استقلال برخوردار بوده و این امر در اسناد بین المللی نیز به عنوان یکی از مصادیق وجود دادرسی عادلانه و منصفانه مورد ارزیابی قرار میگیرد.

در ایام گذشته متاسفانه شاهد مصوباتی در تقابل با نهاد وکالت و بر خلاف سیاستهای کلی نظام در مجلس شورای اسلامی می باشیم که وضعیت به وجود آمده ضمن زیر سوال رفتن اصل تفکیک قوا و تزلزل اعتبار نظام وکالت در سطح بین المللی موجب نگرانی شدید حقوق دانان و جامعه وکالت گردیده است.

لذا، مدیران کانونهای وکلای دادگستری به عنوان نهاد مدنی مستقل بی توجهی و عدم رعایت قوانین بالادستی از جمله سیاستهای کلی نظام را ناقص قانون گرایی و حاکمیت قانون میدانند و در همین راستا از حضرتعالی تقاضا دارد دستور فرمایید وقت مناسبی جهت ملاقات تعدادی از اعضای هیأت مدیره کانون وکلای سراسر کشور با حضرت عالی اختصاص یابد تا توضیحات و مستندات حضوراً ارائه گردد.

پیشاپیش از موافقت و مساعدت حضرت عالی که همواره مدافع نهاد و کالب مستقل میباشید کمال تشکر را دارم

با تجدید احترام

دکتر حسن صفا دوست

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز

خروج از نسخه موبایل