رئیس کانون وکلای خراسان: ظاهرا تیر از کمان مجلس خارج شده و بر نمی‌گردد / با شروع تعطیلات مجلس تحصن بی فایده است

وکلاپرس– رئیس کانون وکلای دادگستری خراسان (رضوی و جنوبی) با انتشار پیامی در کانال تلگرامی اش، مصوبات اخیر مجلس در خصوص نهاد وکالت را مورد نقد قرار داد.

به گزارش وکلاپرس، مجلس یازدهم در روزهای پایانی خود مواردی از قبیل تحقیق و تفحص از کانون های وکلای دادگستری، تغییر جایگاه نهاد وکالت از زیر مجموعه قوه قضائیه به وزارت اقتصاد، الزام کانون های وکلا به اجرای مصوبات هیات مقررات زدایی و … را به تصویب رسانده است.

این مصوبات موجی از اعتراضات، یادداشت ها، نقد ها، نامه نگاری با نهادهای بالادستی و … را به همراه داشته است. دکتر شیخ الاسلامی (رئیس کانون وکلای دادگستری خراسان) نیز در نقد این وضعیت یادداشت مختصری منتشر کرده و تحصن وکلای دادگستری را به علت تعطیلی مجلس بی فایده دانسته است.

وی همچنین از برگزاری جلسه های فوق العاده هیات عمومی اسکودا و شورای اجرایی اسکودا در این خصوص در روزهای آتی خبر داده است.

بیشتر بخوانید:

متن کامل یادداشت وکیل عباس شیخ‌الاسلامی به شرح زیر است:

حال و روز وکالت و وکلاء این روزها خوب نیست؛ وکلای دادگستری در کانون مانند فرزندی می مانند که می خواهد از پدر جدا و تحویل بیگانه و ناپدری بشود. کانونی که بعد هفتاد سال از خود انتظامی به سمت وزارت اقتصاد انتظامی برسد.

اگر مثل صد سال قبل و قبل از استقلال کانون در هفتاد سال قبل زیر نظر وزارت دادگستری می رفتیم بهتر بود.

امروز دوشنبه هیات مدیره کانون خراسان جلسه فوق العاده داریم تا راهکارهای عبور از این بحران را بررسی کنیم. پنج شنبه هم شورای اجرایی در اتحادیه و ظاهرا شنبه هم هیات عمومی در خصوص موضوع جلسه دارد.

ظاهرا تیر از کمان مجلس خارج شده و بر نمی گردد و با شروع تعطیلات مجلس هم رایزنی ها با مجلس یا تحصن بی فایده است، امیدمان به شورای نگهبان؛ مجمع تشخیص مصلحت نظام و کمک مسئولین قوه مجریه و قضاییه است. همه مدیران در حال رایزنی هستند، البته کار سخت است تا جائیکه من که همیشه امیدوار بودم هم دارم ناامید می شوم.

خروج از نسخه موبایل