رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان اصفهان: اجباری شدن وکالت و بیمه وکالت مورد استقبال رئیس قوه قضائیه قرار گرفته است

وکلاپرس- نرگس صلواتی رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان اصفهان، در آیین تحلیف کارآموزان این نهاد، با اشاره به پیامد های قانون تسهیل، از استقبال رئیس قوه قضائیه از پیشنهاد اجباری شدن وکالت و بیمه وکالت خبر داد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایسنا، نرگس صلواتی، در آیین تحلیف پروانه وکالت پایه یک دادگستری مرکز وکلای قوه قضاییه استان اصفهان، با بیان نکاتی به کارآموزان بر رعایت اخلاق حرفه ای تاکید کرد.

وکیل حرفه‌ای در گام نخست باید اخلاق حرفه‌ای داشته باشد

وی با اشاره به اهمیت سوگندی که وکلا یاد می‌کنند، ادامه داد: سوگندنامه وکالتی که امروز به آن قسم می‌خورید سرشار از آموزه‌های اخلاقی است که یک وکیل قوه قضاییه در طول حیات حرفه‌ای خود باید به آن معتقد باشد. وکیل حرفه‌ای در گام نخست باید اخلاق حرفه‌ای داشته باشد در غیر این صورت نمی‌تواند برای احقاق حق موکل خود گامی بردارد، تخطی از این سوگند دارای ضمانت اجرایی است که تا انفصال از شغل وکالت هم ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

 رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان اصفهان با بیان اینکه یک وکیل چه داشته‌ای ارزشمندتر از اعتماد در میان جامعه می‌تواند داشته باشد، بیان کرد: تخطی از سوگندی که ادا می‌شود توسط وکلا بی‌اعتمادی مردم را در پی دارد.

تا می‌توانید پرونده‌ها را به صلح و سازش هدایت کنید

صلواتی گفت: تلاش کنید روند پرونده‌ها را پیچیده نکنید و تا می‌توانید پرونده‌ها را به صلح و سازش هدایت کنید و در نظر داشته باشید وکلا و قضات دو بال فرشته عدالت هستند که اگر یکی خدشه‌دار شود دیگری نیز خدشه‌دار خواهد شد و فراموش نکنید مسند قضاوت احترام دارد، لذا در همه مراجع قضایی شئونات را رعایت کنید.

با توجه به قانون تسهیل مسئله اشتغال وکلا مطرح است

صلواتی در مورد روند افزایشی تعداد کارآموزان در مرکز وکلای قوه قضاییه توضیح داد: مرکز اصفهان دارای ۲۵۰۰ وکیل پایه یک دادگستری است و باتوجه به قانون تسهیل کسب وکار، تعداد کارآموزان مرکز و کانون وکلا روزبه‌روز در حال افزایش است و مرکز وکلای اصفهان یک هزار کارآموز دارد که به‌زودی قبولی‌های اسفند ۱۴۰۲ نیزبه این تعداد اضافه خواهند شد، این در حالی است که مسئله اشتغال اینها مطرح است.

بیشتر بخوانید:

طبق آمار تنها ۱۵ درصد از پرونده‌های مطروحه در استان وکیل دارد

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان اصفهان تصریح کرد: تعدادی از وکلا،پروانه‌های خود را تودیع کرده‌اند و باتوجه‌ به وضعیت معیشتی و عدم فرهنگ مراجعه به وکیل، طبق آمار دادگستری تنها ۱۵ درصد از پرونده‌های دادگستری مطروحه در استان وکیل دارد.

استقبال رئیس قوه قضائیه از اجباری شدن وکالت و بیمه وکالت

صلواتی بر لزوم اجباری شدن وکالت و بیمه وکالت تأکید کرد و افزود: این موضوع را در جلسه با ریاست محترم قوه قضائیه مطرح نمودم که مورد استقبال ایشان قرار گرفت. اجرای این طرح می‌تواند مشکل اشتغال وکلا را حل کند و امیدواریم با مساعدت قوه مقننه و قضائیه اجرایی شود.

منبع: ایسنا

خروج از نسخه موبایل