رئیس اسکودا: قوه مقننه را به عقلانیت دعوت می‌کنم

وکلاپرس- دکتر جعفر کوشا اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران امروز در جلسه شورای اجرایی این نهاد در خصوص مصوبات اخیر مجلس علیه نهاد وکالت به سخنرانی پرداخت.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی اسکودا جلسه شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) صبح امروز چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ در محل این اتحادیه برگزار شد.

قوه مقننه را به عقلانیت دعوت می‌کنم

دکتر جعفر کوشا، رئیس اسکودا در این جلسه با اشاره به برخی مصوبات مجلس شورای اسلامی علیه نهاد وکالت گفت: با روند فعلی به نظر می‌رسد که سه موضوع اصلی اعم از عقلانیت، رحمانیت و تدبیر به صورت کلی مغفول مانده است. از این رو، قوه مقننه را به عقلانیت دعوت می‌کنم؛ چراکه از سوی مردم تعهدی بر دوش آنها گذاشته شده که این مسئولیت بسیار سنگین است. ما انتظار داریم نمایندگان مجلس به هر ترتیب که شده عقلانیت را پیگیری کنند و به همین دلیل معتقدیم قوانینی که آنها وضع می‌کنند بدون شک در آینده نه‌چندان دور از سوی افکار عمومی و به‌خصوص جوانان مورد نقد جدی قرار خواهد گرفت.

آیا نمایندگان ملت با عقلانیت و رحمانیت با موضوعات و حتی مردم برخورد می‌کنند یا خیر؟

رئیس اسکودا ادامه داد: اگر امروز می‌بینیم که نام مدرس و مدرس‌ها در طول تاریخ ماندگار شده به این دلیل بوده که آنها همه چیز را با هم می‌دیدند و عقلانیت را در دستور کار قرار می‌دادند، نه اینکه قومیت‌گرایی یا صنف‌گرایی را در دستور کار قرار دهند. امثال مدرس قبول داشتند که قانون برای همه است و نباید به هیچ وجه نظرات شخصی در آن دخیل شود و به همین دلیل است که در فضای فعلی این سوال پیش می‌آید که آیا نمایندگان ملت با عقلانیت و رحمانیت با موضوعات و حتی مردم برخورد می‌کنند یا خیر؟

بیشتر بخوانید:

در مجلس تصمیماتی گرفته می‌شود که فاقد اولویت عمومی است

دکتر کوشا در ادامه با انتقاد از طرح تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از کانون وکلای دادگستری خاطرنشان کرد: اینکه در مجلس تصمیماتی گرفته می‌شود که فاقد اولویت عمومی است، واقعاً جای تعجب دارد. قانونگذار باید به این موضوع توجه کند که مشکلات اقتصادی در کشور به حدی افزایش پیدا کرده که آسیب‌های اجتماعی روز به روز گسترده‌تر می‌شود. اگر قوه قضائیه رحمانیت نداشته باشد، مجلس هم از عقلانیت پیروی نکند و قوه مجریه هم تدبیر نکند، کشور با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهد شد.

ضرورت حضور جوانان در ارکان کانون‌های وکلای دادگستری

رئیس اسکودا در پایان ضمن تاکید بر ضرورت حضور جوانان در ارکان کانون‌های وکلای دادگستری، از هیئت مدیره کانون‌های سراسر کشور خواست مقدمات این حضور را فراهم کنند تا خون تازه‌ای به جریان نهاد وکالت با ایده‌های خلاقانه و نوآورانه این جوانان تزریق شود.

منبع: روابط عمومی اسکودا

خروج از نسخه موبایل