رئیس اسکودا: روابط عمومی کانون‌های وکلا به تبیین چهره اجتماعی نهاد وکالت بپردازند

وکلاپرس- دکتر جعفر کوشا در افتتاحیه کارگاه آموزشی روابط عمومی کانون‌های وکلای دادگستری سراسر کشور جایگاه و اهمیت روابط عمومی را در نهاد وکالت تبیین کرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) دکتر کوشا با اشاره به ضرورت ارتقای ساختار، جایگاه و اثربخشی روابط عمومی‌ها، معرفی صحیح خدمات وکلای دادگستری به مردم و تبیین چهره اجتماعی و مدنی نهاد وکالت را ضروری دانسته و رویکرد علمی و تخصصی به روابط عمومی را مورد تاکید قرار داد.

بیشتر بخوانید:

روابط عمومی باید با رویکرد اثربخش هجمه‌ها علیه نهاد وکالت را پاسخ داده

وی با اشاره به اقتضای اطلاع رسانی شفاف و بهنگام و اقناعی در عصر ارتباطات اظهار داشت: سازمان روابط عمومی باید با رویکرد اثربخش هجمه‌ها علیه نهاد وکالت را پاسخ داده و در جهت تقویت مرجعیت نهاد وکالت و نقش آفرینی آن برای اصلاح و توسعه نظام حقوقی مبادرت نماید.

دکتر کوشا توصیف خدمات معاضدتی و دادخواهی‌های وکلا در عرصه خیر عمومی و منافع همگانی را ضروری دانسته و بیان داشت: شناسایی نارسایی‌های حقوقی و قضایی، مبارزه با فساد و نقض موازین دادرسی منصفانه با تبیین مبتکرانه و گویای روابط عمومی‌ها می‌تواند زمینه‌ای برای ترمیم و تقویت اعتماد عمومی به وکلا و نهاد وکالت باشد.

همکاری روابط عمومی‌ها؛ گامی بلند برای تحقق عدالت قضایی

رئیس اتحادیه کانون‌های وکلای دادگستری کشور همبستگی و همکاری وکلا در جهت حمایت از حقوق عامه و گسترش عدالت و آزادی را مهم برشمرده و تاکید کرد: همکاری روابط عمومی‌ها در جهت پیشگیری از جرم، نفی خشونت، آموزش شهروندان، تسهیل دسترسی به وکیل و وکالت تخصصی می‌تواند گامی بلند برای تحقق عدالت قضایی و توسعه حقوقی در کشور باشد.

وی با انتقاد از رویکرد تخریبی برخی رسانه‌ها که بصورت سازمان‌مند چهره خدوم وکلای دادگستری را مشوش جلوه می‌دهند تصریح کرد: اشتراک ایده‌های کنشگران روابط عمومی برای خنثی کردن عملکرد این رسانه‌های مخرب ضرورت دارد.

بیشتر بخوانید:

در ادامه این جلسه آقای کامبیز نوروزی -وکیل و روزنامه نگار- نیز با اشاره به ضرورت توجه به زبان حقوقی برای ارتباط کانون‌های وکلا با شهروندان، آموزش و ابزار مناسب برای انتقال پیام‌های حقوقی به مردم را مورد تاکید قرار داد.

وکیل صالح نقره‌کار نیز با تاکید بر نگاه راهبردی به روابط عمومی اظهار داشت: روابط عمومی نباید توجیه‌گر وضع موجود یا وسیله ارتقای هیات مدیره‌ها باشد، بلکه چهره مردمی وکالت را تقویت و در مبارزه با فساد اهتمام نماید.

گفتنی است کارگاه آموزشی روابط عمومی با حضور دکتر ضیایی‌پور هم اکنون در نوبت عصر در حال برگزاری می‌باشد.


منبع:  روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای ایران

خروج از نسخه موبایل