اخبارویژه

وکیل مدافع ماهان صدارت: رئیس قوه قضائیه به عنوان قاضی‌القضات جلوی اجرای حکم را بگیرد

وکلاپرس- وکیل پرونده ماهان صدرات (یکی از بازداشت‌شدگان اعتراضات اخیر ایران که به اعدام محکوم و حکمش به اجرای احکام ارجاع شد) ابراز امیدواری کرد که رئیس قوه قضائیه جلوی اجرای حکم را بگیرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از شرق  سید عباس موسوی، وکیل پرونده ماهان صدرات درباره آخرین وضعیت این پرونده اظهار کرد: «از پیامک ارسال‌شده این‌گونه برداشت می‎‌شود که پرونده ماهان صدرات به شعبه ۲ اجرای احکام ارجاع داده شده اما از آنجا که رأی در اختیار من قرار نگرفته است و دسترسی به آن نداریم، به نحو خیلی روشن و دقیق نمی‌توانم بگویم که سرنوشت و فرجام رسیدگی چه شده، اما پیامک ارسالی مقید این پندار است که رأی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب در دیوان عالی کشور ابرام و درخواست فرجام‌خواهی رد شده است».

بیشتر بخوانید:

هر دو شاکی از شکایت خود انصراف داده اند

او ادامه داد: «رأی صادره توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب براساس شکایت دو نفر بود که هر دو آنان به صراحت از شکایت خود انصراف داده و رضایتشان را اعلام کرده‌اند». این قاضی بازنشسته دیوان عالی کشور با اشاره به جزئیات پرونده ماهان صدرات، تأکید کرد: «ما در لایحه دفاعیه هم مستدل، مستند و مفصل توضیح داده‌ایم که ماهان صدرات به‌هیچ‌عنوان محارب نیست، چراکه سلاحی در اختیار نداشته است. تازه حتی اگر به لحاظ داشتن سلاح، محارب هم تلقی شود، با توجه به اینکه با کسی درگیری نداشته و رفتار او منجر به قتل کسی نشده است، بنا بر فتوای امام خمینی (ره) و بسیاری از فقها، مجازات او تبعید خواهد بود نه اعدام».

بیشتر بخوانید:

موسوی درباره آنچه در دیوان عالی کشور درباره پرونده ماهان صدرات گذشته، گفت: «دیوان بررسی‌های خود را از قرار معلوم انجام داده و رأی صادر کرده است. می‌دانم که در شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور، سه قاضی محترم حضور دارند و بعید می‌دانم آنها اتفاق نظر بر تأیید رأی فرجام خواسته داشته باشند».

رئیس قوه قضائیه به عنوان قاضی‌القضات مداخله کند

وکیل پرونده ماهان صدرات همچنین ابراز امیدواری کرد که «در فرصت باقی‌مانده مراجع محترم قضائی تدبیری بیندیشند تا این جوان اعدام نشود».

موسوی تصریح کرد: «ما همین امروز دوباره درخواست اعاده دادرسی را ثبت خواهیم کرد، البته با توجه به اینکه دسترسی به رأی نداریم و مفاد رأی دیوان عالی کشور را نمی‌دانیم، تنظیم اعاده دادرسی کار بسیار دشواری است اما امیدواریم شخص رئیس قوه قضائیه به عنوان قاضی‌القضات مداخله کرده و جلوی اجرای حکم اعدام ماهان صدرات را بگیرد».

منبع: شرق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا