اخبار صنفیویژه

وکیلی که در سامانه مالیاتی ویژه وکلا ثبت نام کرده باشد جریمه نخواهد شد

جزییات بیشتری از سامانه مالیاتی ویژه وکلا در گفت و گو با وکیل سنجر فخری

وکلاپرس- مدیرعامل و رییس صندوق حمایت وکلای دادگستری کشور راه اندازی سامانه مالیاتی ویژه وکلا را در راستای اجرای قانون پایانه های فروشگاهی معرفی کرد.

به گزارش وکلاپرس، سنجر فخری، مدیرعامل و رییس صندوق حمایت وکلای دادگستری کشور، درخصوص جزئیات راه اندازی سامانه مالیاتی ویژه وکلا در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار وکلاپرس گفت: این سامانه در راستای اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان راه اندازی شد. به عبارت بهتر راه اندازی سامانه مالیاتی ویژه وکلا با هماهنگی کامل سازمان امور مالیاتی است.

بیشتر بخوانید: وکلا دیگر نیازی به دریافت دستگاه کارتخوان(POS) ندارند

از سازمان امور مالیاتی گواهی لازم را دریافت کرده ایم

وی درخصوص فرآیند اقدامات صورت گرفته برای راه اندازی سامانه مالیاتی ویژه وکلا گفت: از دو سال قبل با سازمان امور مالیاتی وارد مکاتبه شدیم و در ۶ ماه اخیر جلسات متعددی با حضور ما و سازمان امور مالیاتی و کارشناسان شرکت برگزار شد. درنهایت پس از طراحی سامانه، سازمان امور مالیاتی آن را تست کرد و پس از تطبیق الگو و عملکرد آن با مقررات و قوانین موجود به ما گواهی داده شد که سیستم مورد تایید است.

جریمه ماده ۲۲ قانون پایانه های فروشگاهی برای وکلای ثبت نام شده در این سامانه اعمال نخواهد شد

وکیل فخری درخصوص ضمانت اجرای پیش بینی شده در بند ب ماده ۲۲ قانون پایانه فروشگاهی افزود: ضمانت اجرای پیش بینی شده در این مقرره درخصوص وکیلی که در سامانه ثبت نام کرده باشد صدق نخواهد کرد.

بند ب ماده ۲۲ قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان:

ماده ۲۲: تخلفات و حسب مورد، جریمه های متعلقه به شرح زیر خواهد بود:

ب ـ عدم عضویت در سامانه مودیان، عدم استفاده از پایانه فروشگاهی، عدم استفاده از حافظه مالیاتی، استفاده از حافظه مالیاتی متعلق به سایر مودیان، یا واگذاری حافظه مالیاتی خود به دیگران، معادل ده درصد(۱۰٪) مجموع مبلغ فروش انجام شده از آن طرف، یا بیست میلیون (۲۰۰۰۰۰۰۰) ریال، هر یک که بیشتر باشد و محرومیت از اعمال معافیت های مالیاتی، نرخ صفر و مشوقهای موضوع قانون مالیات های مستقیم در همان سال مالی.

سازمان امور مالیاتی از تعامل با مدیران نهاد وکالت راضی است

مدیرعامل و رییس صندوق حمایت وکلای دادگستری کشور با اشاره به اینکه وکلا اولین گروهی هستند که درصدد اجرای قانون برآمد، گفت: در زمانی که هنوز گروهی برای امور مالیاتی خود اقدامی نکرده است، وکلا سامانه را طراحی کرده اند. همین موضوع مهر تاییدی بر صحت اعمال وکلا در مسائل مالیاتی است و گواهی بر کذب بودن ادعاهای ناروا است. ما نه تنها با سازمان امور مالیاتی مشکلی نداریم بلکه این سازمان از عملکرد و اقدام ما بسیار راضی است.

بیشتر بخوانید:

گفتنی است ۲۵ اسفندماه مراسم رونمایی از سامانه مالیاتی ویژه وکلای دادگستری به جای دریافت دستگاه POS با حضور مدیران اسکودا، صندوق حمایت وکلای دادگستری سراسر کشور و کانون وکلای دادگستری مرکز برگزار شد.

این سامانه به سامانه مالیاتی کشور متصل است؛ وکلا در این سامانه در مقابل حق الوکاله ای که دریافت می کنند، می توانند صورتحساب دریافت کرده و علاوه بر این موکلین نیز می توانند بابت وجوه واریزی برای حق الوکاله صورتحساب دریافت کنند.

فرناز محمدیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا