رای دیوان عدالت اداری

نمونه رای با موضوع تکلیف منتخبان سمت سردفتری بر تشکیل دفترخانه اسناد رسمی

پیام رای:

تکلیف منتخبان سمت سردفتری بر تشکیل دفترخانه ظرف مدت سه ماه از تاریخ ابلاغ حکم سردفتری، منوط به ابلاغ حکم به نحو مقرر و مقتضی در آدرس ایشان می باشد و مادام که به این وظیفه عمل نشود، اتخاذ هرگونه تصمیم علیه ذی‌نفع، فاقد وجاهت قانونی است.

رأی شعبه بدوی دیوان عدالت اداری

با توجه به اینکه صرف صدور ابلاغ سردفتری جهت ذی‌نفع، کفایت در اطلاع نامبرده به منظور ایفای وظیفه مقرر در ماده ۷۴ قانون دفاتر اسناد رسمی نمی‌نماید، بلکه حسب ضوابط و قواعد موجود، اداره طرف شکایت مکلف به ابلاغ مراتب به نحو مقرر و مقتضی در آدرس شاکی دارد و مادام که به این وظیفه اقدام نشود، اتخاذ هرگونه تصمیم علیه ذی‌نفع قبح عقاب بلا بیان محسوب می‌شود، لذا در اجرای مواد ۱۱ و ۶۳ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، حکم به ورود شکایت شاکی و نقض تصمیم معترض‌عنه را صادر و اعلام می‌دارد. این رأی ظرف مدت بیست روز پس از ابلاغ، قابل‌اعتراض در شعب تجدید‌نظر می‌باشد.

رئیس شعبه ۷ دیوان عدالت اداری

بشارتی‌فر

بیشتر بخوانید:

رأی شعبه تجدیدنظر دیوان عدالت اداری

با توجه به محتویات پرونده؛ نظر به این‌که رأی مورد اعتراض در تاریخ ۹۳/۸/۱۴ به تجدیدنظر‌خواه ابلاغ شده ولیکن دادخواست تجدیدنظرخواهی در مورخ ۹۳/۹/۹ به دیوان عدالت اداری ارائه گردیده است، بنابراین تجدیدنظرخواهی خارج از فرجه مقرر در ماده ۶۵ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب ۱۳۹۲ تلقی و به استناد ماده ۶۸ همان قانون، قرار رد دادخواست تقدیمی صادر و اعلام می‌گردد. این رأی قطعی است.

رییس شعبه هفتم تجدید‌نظر دیوان عدالت اداری – مستشار شعبه

جباری – ساریخانی

منبع: سامانه ملی آرای قضایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا