حکم محکومیت سعید روستایی ، کارگردان فیلم برادران لیلا در دادگاه تجدیدنظر تأیید شد

وکلاپرس- وکیل بابک پاک نیا در حساب توییترش از تایید حکم محکومیت سعید روستایی، کارگردان فیلم برادران لیلا در دادگاه تجدیدنظر خبر داد.

به گزارش وکلاپرس، اواخر مرداد ماه خبر محکومیت سعید روستایی کارگردان فیلم‌های ابد و یک روز، متری شیش و نیم و برادران لیلا در دادگاه بدوی به شش ماه حبس رسانه ای شد.

وکیل بابک پاک نیا با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس( توییتر سابق ) اعلام کرده است که این حکم در دادگاه تجدید نظر نیز تایید شده است.

بر اساس حکم دادگاه بدوی، سعید روستائی به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده، که یک بیستم آن قابل اجرا و مابقی به مدت ۵ سال تعلیق شده است.

 همچنین در این حکم و به عنوان تعلیق مراقبتی، آقای روستائی در ایام تعلیق موظف به

بیشتر بخوانید:

بابک پاک نیا با اعلام خبر تایید این حکم در دادگاه بدوی، اعلام کرده است که با توجه به نقض اصل قانونی بودن جرم و‌ مجازات در این پرونده، درخواست تجویز اعاده دادرسی تقدیم دیوان عالی کشور خواهد شد.

بابک پاک نیا در حساب ایکسش نوشت:

‏ علی رغم تقدیم لایحه مستدل، شعبه سی و ششم دادگاه تجدیدنظر، حکم بدوی را در خصوص آقایان ‎سعید روستایی و ‎جواد نوروز بیگی در رابطه با ساخت فیلم ‎برادران لیلا تایید نمود؛ صرفا حضور در دوره آموزشی در قم و عدم معاشرت با هنرمندان از دادنامه بدوی حذف شد‏

با توجه به نقض اصل قانونی بودن جرم و‌مجازات در این پرونده، درخواست تجویز اعاده دادرسی تقدیم دیوان عالی کشور خواهد شد

خروج از نسخه موبایل