یادداشت

وکلای جوان بخوانند، آزمون وکالت آخرین قدم حرفه وکالت نیست!

چگونه وکیل موفق بشویم

موفقیت در آزمون وکالت برای ورود به حرفه وکالت، آخرین قدم در این مسیر نیست. پس از اتمام دوره کارآموزی کسب آمادگی لازم جهت شرکت و موفقیت در آزمون اختبار به عنوان پیش نیاز اعطای پروانه وکالت دادگستری دغدغه و نگرانی عمده کارآموزان جوان است.

پیش نیازهای لازم برای تبدیل شدن به یک وکیل حرفه ای

کارآموزان و وکلای جوان باید به این نکته توجه داشته باشند که صرفا گذراندن آزمون اختبار یا سابقه چندین ساله وکالت در پرونده ها حقوقی و کیفری متعدد و مختلف معرف آنها به عنوان یک وکیل متبحر نیست. برای وکیل متبحر بودن دو پیش نیاز لازم است: اول دانش حقوقی و تسلط به قانون خصوصا قوانین کاربردی و دوم مجهز بودن به مهارت های مورد نیاز . ماهیت مهارت، اکتسابی بودن آن است. لازم است مهارت هایی از قبیل فن بیان و سخنوری، قدرت استدلال و استنباط، اصول و فنون مذاکره، تسلط به آیین نگارش حقوقی، مدیریت زمان، آشنایی با مهارت های فروش و بازاریابی در وکیل و کارآموز جوان ایجاد و تقویت شود.

چگونه یک وکیل خوب شوم؟

کتابفروشی اینترنتی تخصصی حقوق دادبازار با ارائه خدمتی نوین تجارت الکترونیک در بستر فضای مجازی و وب فروشگاه اینترنتی کتب حقوقی و کاربردی حقوق، علاوه بر داوطلبین آزمونهای حقوقی همراه کارآموزان و وکلای جوان در انتخاب منابع مناسب جهت مجهز شدن به دو پیش نیاز لازم برای موفق شدن در حرفه وکالت است.

مخاطبین اصلی وب سایت دادبازار

کارآموزان گرامی در راستای آمادگی برای آزمون اختبار و همچنین وکلای جوانی که قصد ارتقای دانش، مهارت و تسلط بر مباحث تخصصی موضوع پرونده های حقوقی، کیفری، ثبتی،امورحسبی وغیره که، بیشترین مبتلا به را در جامعه دارد و به عللی از قبیل پراکندگی مواد قانونی مرتبط ،عدم آشنایی و آگاهی وکلای مبتدی با این مواد، میزان موفقیت در این پرونده ها را تحت تاثیر قرارداده است مخاطب اصلی مجموعه های گردآوری و معرفی شده در وب سایت کتابفروشی حقوقی دادبازار هستند.

سامانه الکترونیکی ابزار ضروری وکلای دادگستری

امروز بی تردید می توان گفت که استفاده از فضای مجازی و سامانه های الکترونیکی تبدیل به ابزاری ضروزی و غیر قابل چشم پوشی برای وکلای دادگستری شده است.

امروز یک وکیل دادگستری بدون داشتن سواد و تسلط رایانه ای عملا نمی تواند دادرسی را به جریان بیندازد و در ادامه وظایف وکالتی خود را به طور کامل انجام بدهد، توسعه سریع زیر ساخت ها و الکترونیکی شدن فرایند ها در چند ماه اخیر غافلگیرکننده بوده است و حتی جلسات دادگاه ها هم به صورت الکترونیکی برگزار می شوند.

تجارت الکترونیک بخش جدا نشدنی فضای مجازی است، در فرایند دادرسی الکترونیکی و در سامانه های الکترونیک قضایی هم پرداخت های الکترونیکی برای خرید تمبر یا پرداخت هزینه دادرسی را می توان زیرمجموعه تجارت الکترونیک دانست.

در این میان تامین نیاز وکلای دادگستری به کتاب های حقوقی به عنوان منابع علمی و تخصصی با استفاده از بسترهای الکترونیکی  ضرورتی انکار ناشدنی بود، که مجموعه ای متخصص در زمینه رایانه و حقوق با راه اندازی کتابفروشی تخصصی حقوقی دادبازار، امکان خرید اینترنتی تمام کتاب های مورد نیاز وکلای دادگستری را به صورت الکترونیکی فراهم کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا