اخبارویژه

دادستانی رشت : ۲ وکیل به اتهام پرداخت رشوه و کلاهبرداری بازداشت شدند

وکلاپرس-  روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان اعلام کرد دو وکیل دادگستری در رشت به اتهام پیشنهاد رشوه به قاضی پرونده و کلاهبرداری را بازداشت کرده است.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایسنا، با ورود حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان گیلان در دو پرونده جداگانه که یک وکیل دادگستری که قصد دادن رشوه به قاضی بود و یک وکیل که با ادعای نفوذ در دستگاه قضایی اقدام به کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید:

پیشنهاد رشوه به یکی از قضات

در اطلاعیه روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان آمده است: در راستای مبارزه با فساد عناصر مرتبط با دستگاه قضا با هوشیاری حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان گیلان و با ورود به موقع دادستانی مرکز استان، در دو اقدام جداگانه، دو نفر از وکلای دادگستری این استان دستگیر و با صدور قرار تامین کیفری روانه بازداشتگاه موقت گردیدند. در مورد نخست، وکیل دادگستری با ارائه پیشنهاد رشوه به یکی از قضات شریف مرکز استان و گزارش فوری قاضی پرونده، دستگیر گردید.

کلاهبرداری با ادعای اعمال نفوذ در دستگاه قضا

در اقدامی جداگانه یک باند کلاهبرداری مشتمل بر یک وکیل دادگستری و دو فرد عادی که با ادعای اعمال نفوذ در دستگاه قضا و همچنین ادعای داشتن سمت حفاظتی در دادگستری مبالغ کلانی را به صورت مشارکتی از مالباختگان دریافت نموده بودند با رصد حفاظت اطلاعات و وجود سابقه دستور قضایی، بازداشت و روانه زندان شدند.

بیشتر بخوانید:

منبع: میزان

‫۳ دیدگاه ها

  1. قابل توجه مخالفان طرح تسهیل که دم از علم بی شائبه خودشون میزنند و وکلای سال ۱۴۰۰ به بعد رو بیسواد میخوانند .

    1. در مورد سواد بحث نکرده! طرح تسهیل به نظر شما عملکرد اش چه بود؟ پایین آوردن استانداردها برای پذیرش بیشتر! مثلا فردی با پاسخ دادن ۱۶ درصد از درس آیین دادرسی مدنی وکیل شدند!

      1. در مورد سواد بحث نکرده درست می‌فرمایید در مورد ارتشا بحث کرده یعنی علم آموخته ای که قسم خودش را شکسته و بجای استفاده از علم به رشوه اتکا کرده آنهم کسی که میدونسته با اینکار حقی ضایع یا مورد انکار قرار میگیره. واین بده البته من این مقاله رو به همه وکلای قبل از ۱۴۰۰ تعمیم نمیدم همانطور که شما هم بیسوادی رو نمیتونی به همه وکلای بعد از ۱۴۰۰ تعمیم بدین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا