اخبار قوه قضاییهویژه

محسنی اژه‌ای: از همه مسئول‌تر خود من هستم و اگر کوتاهی کردم از خدا و مردم عذرخواهم

وکلاپرس _ رئیس قوه قضاییه در مراسم شب قدر نوزدهم ماه مبارک رمضان از مسئولیت کارگزاران نظام نسبت به معیشت مردم و تامین آرامش و امنیت مردم گفت و تاکید کرد: از همه مسئول‌تر خود من هستم و اگر هر مقدار کوتاهی کردم، عذرخواهم.

به گزارش وکلاپرس به نقل از میزان، همزمان با نوزدهمین شب از ماه مبارک رمضان، مراسم شب قدر در حرم مطهر امام خمینی (ره) با حضور گسترده اقشار مختلف مردم و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای (رئیس دستگاه قضا) برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای طی سخنانی در این مراسم اظهار کرد: ماه مبارک رمضان، ماه رحمت واسعه الهی، استغفار و توبه، قرب به پروردگار متعال، مواسات با مردم، تقوا پیشه کردن، تسلط بر هوای نفس، مبارزه با ظالم، یاری کردن مظلوم، خالی کردن دل از غیر خدا و همه رذائل و پر کردن آن از فضائل و ارزش‌های الهی است؛ قلب ماه مبارک رمضان نیز «شب قدر» است.

روزه گرفتن بر ما واجب شد تا با وجود اختلاف سلیقه‌ها، یک زندگی مسالمت‌آمیز در کنار یکدیگر داشته باشیم

رئیس عدلیه بیان داشت: روزه گرفتن بر ما و پیشینیان ما واجب شد تا تقوای الهی را پیشه کنیم، دل‌های‌مان را از کینه، حقد و سایر زشتی‌ها بزداییم، رنگ خدایی به خود بگیریم، با یکدیگر صاف و صادق و همدل باشیم و با وجود اختلاف سلیقه‌ها و فکرها، یک زندگی مسالمت‌آمیز و توأم با آرامش، صفا و صداقت را در کنار همدیگر داشته باشیم.

نظام جمهوری اسلامی ایران بر پایه تعالیم الهی پایه‌گذاری شده است

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه، با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران، بر پایه تعالیم الهی پایه‌گذاری شده و امور را با مشارکت، حضور و اعتماد مردم به پیش می‌برد، گفت: ما در ماه مبارک رمضان با خدای خود عهد می‌بندیم که خون شهدا را پاس بداریم و از ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که امام خمینی (ره) آن را بنا نهادند و رهبر معظم انقلاب آن را هدایت و رهبری می‌کنند، حفاظت و حراست کنیم؛ ما در ماه مبارک رمضان از خداوند متعال مسألت می‌کنیم که ما را از ولایت جدا نکند و به ما توان دهد که در این مسیر ثابت‌قدم بمانیم.

بیشتر بخوانید:

امام علی علیه‌السلام در مقابل دشمنان خود نیز اخلاق اسلامی را رعایت می‌کرد

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه همه افعال و اَعمال حضرت امیرالمومنین علی علیه‌السلام از جمله سیاست، جهاد، رفتار با مردم و حکمرانی آن امام والامقام، همراه با رعایت اخلاق اسلامی و حُسن خلق بود، گفت: امام علی علیه‌السلام در مقابل دشمنان خود نیز اخلاق اسلامی را رعایت می‌کرد و امروز رعایت اخلاق اسلامی و حُسن خلق برای همه ما به خصوص کارگزاران نظام، لازم و بلکه الزم است.

وی تصریح کرد: امروز دشمنان و شیاطین برای ایجاد تفرقه، بدبینی، ناامیدی و یاس در میان مردم در حال تلاش هستند و در این شرایط ما باید بدانیم که رعایت اخلاق اسلامی و حُسن خلق، خنثی‌کننده این حربه‌ها و توطئه‌های دشمنان و شیاطین است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با بیان اینکه امروز شیاطین برای ایجاد تفرقه، اذهان را مشغول می‌کنند و روز به روز بر ذهنیت‌های منفی می‌دمند، گفت: در ماه مبارک رمضان نه تنها باید از مبطلات روزه پرهیز کنیم بلکه باید تمام اعضا و جوارح ما نیز روزه باشند و به ویژه زبان و گوش ما نیز روزه باشد و از سخنان لغو و شایعه‌پراکنی‌ها و تهمت‌زنی‌ها و توطئه‌چینی‌ها اجتناب و احتراز کنیم.

مردم بحق انتظار دارند ظلم و فساد و تبعیض نباشد

رئیس قوه قضاییه در ادامه اظهار داشت: ما کارگزاران نظام مدیون مردم هستیم؛ مردمی که ۴۵ سال است برای اسلام در همه صحنه‌ها حاضر هستند؛ امروز باید حکمرانی خوبی را برای این مردم عرضه داریم و تلاش کنیم که دنیا و آخرت آن‌ها را عزتمندانه تأمین کنیم؛ ما موظفیم وسایل آسایش و آرامش و امنیت مردم را مهیا گردانیم؛ ما نسبت به معیشت مردم مسئول هستیم؛ امروز برخی از مردم در فشار و تنگنا هستند؛ این مردم، بحق انتظار دارند ظلم و فساد و تبعیض نباشد.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: از همه مسئول‌تر خود من هستم؛ اگر هر مقدار کوتاهی کردم و نتوانستم حق شما مردم را استیفا کنم و حق مظلومین را از ظالمین بگیرم، در این شب عزیز در پیشگاه خداوند و شما مردم، عذرخواه هستم.

بیشتر بخوانید:

نمی‌شود کسی بخواهد فقط سلیقه خود را حاکم کند

رئیس عدلیه در ادامه با اشاره به اهمیت تحکیم هر چه بیشتر اتحاد و انسجام اسلامی و ملی، بیان داشت: نمی‌توان با تنگ نظری رفتار کرد؛ نمی‌شود کسی بخواهد فقط سلیقه خود را حاکم کند؛ اگر سیاست با بد اخلاقی توأم شد آنجاست که خودخواهی‌ها پیش می‌آید و قدرت‌طلبی به هر قیمتی پیش می‌آید؛ ما نیامده‌ایم که به یک کرسی و مقام برسیم و دیگران را تضعیف کنیم؛ کسی نباید چنین تصوری داشته باشد که هرچه فکر می‌کند درست است. باید اتحاد و انسجام خود را حفظ و تقویت کنیم و اجازه ندهیم شیاطین و جواسیس در صفوف ما رخنه کنند؛ این امر مستلزم سعه‌صدر و همدلی و صبر در برابر مشکلات است.

منبع: میزان

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا