وکلاپرس ـ به گزارش خبرنگار وکلاپرس به نقل از روابط عمومی دیوان عدالت اداری، رییس دیوان عدالت اداری از راه اندازی و دسترسی به دو سامانه اینترنتی مهم در این سازمان خبر داد.
درگاه خدمات الکترونیک و امکان ثبت غیرحضوری شکایت
در اجرای تکلیف مقرر در ماده ۲۳ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری درگاه اخذ دادخواست الکترونیک دیوان عدالت، با حضور ریاست و معاونین دیوان عدالت اداری افتتاح و به این ترتیب ثبت دادخواست های بدوی و تجدیدنظر در این مرجع از طریق اینترنت و بدون نیاز به حضور فیزیکی برای شکات و دستگاه های اجرایی طرف شکایت امکانپذیر شد.
بر اساس ماده ۲۳ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری دادخواست و ضمائم آن باید به وسیله پست سفارشی یا پست الکترونیکی دیوان یا ثبت در پایگاه الکترونیکی به دبیرخانه دیوان ارسال و یا به دبیرخانه دیوان یا دفاتر اداری آن مستقر در مراکز استانها تسلیم گردد.
گفتنی است ثبت غیرحضوری شکایت در دیوان عدالت اداری نیاز به مراجعه حضوری در دیوان عدالت اداری و صرف هزینه ایاب و ذهاب را منتفی کرده است. همچنین راهاندازی این سامانه در اعمال فاصله اجتماعی که از تدابیر مهار ویروس کروناست نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت.
برای دسترسی به این سامانه بر روی اینجا کلیک کنید.
سامانه رأی صحیح
همچنین حجت الاسلام و المسلمین محمدکاظم بهرامی(رئیس دیوان عدالت اداری) درباره اهمیت دسترسی قضات این سازمان به سامانه رأی صحیح(ساعد) بیان داشت: در راستای ایجاد تحول در دیوان عدالت اداری، سامانه رأی صحیح که از پیش راه اندازی شده بود، اکنون برای قضات دیوان عدالت اداری قابل استفاده شده و قضات با مراجعه به این سامانه می توانند از پشتوانه علمی و تحقیقی قابل اتکایی برای آراء و احکام خود بهره مند شوند.
وی افزود: سامانه رأی صحیح، آراء و احکام دیوان عدالت اداری را در تطبیق قوانین و مقررات از استحکام بیشتری برخوردار می کند و از این حیث این سامانه تحولی عمیق در دیوان عدالت اداری محسوب می شود.
برای دسترسی به این سامانه بر روی اینجا کلیک کنید.
برای دسترسی به آرای وحدت رویه جدید دیوان عدالت اداری کلیک کنید