اخبار صنفیویژه

شعبه ۶ دادگاه مطبوعات امروز به شکایت وکیل رئیسیان علیه مشرق نیوز رسیدگی خواهد کرد

وکلاپرس- روز گذشته حساب توییتری «خبر پارتی» از جلسه رسیدگی شعبه ۶ دادگاه مطبوعات تهران با موضوع شکایت وکیل امیر رئیسیان علیه پایگاه خبری مشرق نیوز خبر داد.

این خبر که مورد تأیید امیر رئیسیان قرار گرفته است، مربوط به انتشار پستی در پایگاه خبری مشرق نیوز با عنوان «همکاری وکلای حقوق بشری با شبکه بین‌المللی تحریم ایران/ شناسایی خانه شیطان در تهران!» می‌شود.

بیشتر بخوانید:

در این خبر از وکلای صاحب‌نامی چون قاسم شعله‌سعدی، نسرین ستوده، عبدالفتاح سلطانی، امیرسالار داوودی، هدی عمید، آرش کیخسروی، امیر رییسیان، پیام درفشان، مصطفی نیلی، محمدرضا فقیهی، محمدهادی عرفانیان کاسب نام برده شده و علیه ایشان اتهامات ناروا و خلاف واقعی مطرح شده است.

بیشتر بخوانید:

شکایتهای مجزای وکیل عبدالفتاح سلطانی و وکیل سید محمدرضا فقیهی از مشرق نیوز

همچنین پیش از این نیز سعید خلیلی، وکیل حقوق بشری کانون وکلای مرکز، از طرح دو شکایت مجزا علیه سایت مشرق نیوز به وکالت از وکیل عبدالفتاح سلطانی و وکیل سید محمدرضا فقیهی خبر داده بود.

وکیل خلیلی درباره علت شکایت از خبرگزاری مشرق نیوز توضیح داده بود: « چندی پیش سایت مشرق نیوز طی مقاله ای تحت عنوان  “همکاری وکلای حقوق بشری با شبکه بین المللی تحریم ایران”  نسبت‌های ناروا و کذبی را به موکلین و عده ای از وکلا و فعالان مدنی و خوشنام کشور مطرح می‌کند و به زعم خود با زیرکی و برشمردن اقدامات و صحبت‌ها و مواضع چند تن در خارج از کشور و سپس مرتبط دانستن آنان با موکلین، قصد القای شبهه وجود وابستگی موکلین با اقدامات غیر مرتبط با آنها و نیز کشورهای خارجی و انتساب مطالبی دروغ مبنی بر اجرای دستورات کشورهای آمریکا و اسراییل را به خواننده دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا