اخبار قوه قضاییه

دادگاه مطبوعات مدیر مسئول و خبرنگار پایگاه خبری رکنا را مجرم شناخت

وکلاپرس ـ دادگاه مطبوعات استان تهران مدیر مسئول و خبرنگار پایگاه خبری رکنا را مجرم شناخته و اعضای هیأت منصفه آنان را مستحق تخفیف ندانستند.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایلنا، احمد مومنی ‌راد، سخنگوی هیأت منصفه دادگاه مطبوعات استان تهران در گفت‌وگو با این خبرگزاری، در تشریح جلسه دادگاه، گفت: روز ۵ مرداد در شعبه ۳ دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی کاشانکی سه پرونده مطرح شد که پرونده اول مربوط به مدیر مسئول سایت راه دانا بود که اتهام وی نشر اکاذیب به قصد اضرار به غیر بود و هیات منصفه به اتفاق آرا متهم را مجرم ندانست.

وی افزود: پرونده دوم برای مدیر مسئول پایگاه خبری رکنا و خبرنگار این سایت بود که به اتهام هر دو نشر مطالب خلاف واقع، هیأت منصفه به اتفاق آرا هر دو متهم مدیر مسئول و خبرنگار سایت   را مجرم دانست و هیأت منصفه به اتفاق آرا هر دو متهم را مستحق تخفیف ندانست.

مومنی ‌راد گفت: پرونده سوم مربوط به مدیر مسئول سایت خبری شهدای ایران بود که پس از تشکیل دادگاه، شاکی شخصاً رضایت خود را به ریاست محترم دادگاه تقدیم نمود و رسیدگی به این پرونده مختومه اعلام شد؛ هیأت منصفه از رضایت شاکی استقبال نمود.

گفتنی است بر اساس اصل ۲۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران «نشریات‏ و مطبوعات‏ در بیان‏ مطالب‏ آزادند مگر آنکه‏ مخل‏ به‏ مبانی‏ اسلام‏ یا حقوق‏ عمومی‏ باشد.»

منبع: ایلنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا