صدور دستور موقت دادگاه مبنی بر توقف تعلیق عیسی امینی و جلیل مالکی از تدریس در دانشگاه آزاد

عیسی امینی: بر اساس دستور اخیر دادگاه دانشگاه آزاد موظف است محرومیت دوساله عیسی امینی و جلیل مالکی از تدریس در دانشگاه آزاد را متوقف کند

وکلاپرس- درخواست دستور موقت دکتر عیسی امینی و دکتر جلیل مالکی مبنی بر توقف محرومیت دوساله از هیات علمی مورد پذیرش قرار گرفته است.

به گزارش وکلاپرس، اواخر دی ماه سال گذشته، دکتر عیسی امینی رئیس اسبق کانون وکلای مرکز از تعلیق خودش و دکتر جلیل مالکی (رئیس سابق کانون وکلای مرکز) از تدریس در دانشگاه آزاد اسلامی(واحد تهران مرکز) خبر داد.

براساس اطلاعاتی که وی در اینستاگرام خود منتشر کرد، حکم صادره ناشی از ابهامات یک پرونده تخلف انتظامی مناقشه برانگیز بوده است.

بیشتر بخوانید:

حال امروز خبرهایی مبنی بر پذیرش درخواست دستور موقت دکتر عیسی امینی و دکتر جلیل مالکی مبنی بر توقف محرومیت دوساله از هیات علمی به دست وکلاپرس رسیده است. دکتر عیسی امینی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار وکلاپرس این موضوع را تایید کرد.

شرح گفتگوی مختصر با این مدیر سابق نهاد وکالت در ادامه آمده است.

مطلع شدیم با درخواست دستور موقت جنابعالی و سپس دکتر جلیل مالکی در دادگاه حقوقی تهران موافقت و آرای مراجع انتظامی دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر محرومیت دوساله از هیات علمی و ضرورت گزینش مجدد متوقف شده است. آیا این خبر درست است؟

خبر را تایید می کنم. باتوجه به صلاحیت دادگاه های حقوقی، موضوع به شعبه‌ای از شعب دادگاه محترم عمومی حقوقی تهران ارجاع شده و پس از صدور دستور موقت، به موافقت سرپرست محترم مجتمع قضایی نیز رسید و طبعا باید به فوریت اجرا شود.

با توجه به توقف آرای مراجع انتظامی، درحال حاضر به دانشگاه باز می گردید و امکان تدریس دارید؟

علی رغم ابلاغ و دستور اجرا از سوی دادگاه محترم، تاحال توسط دانشگاه اجرا نشد. به هرحال رعایت بی طرفی محاکم عمومی کشور امیدبخش است.

هرچند قبلا مراجع انتظامی دانشگاه با کنار زدن گزارش رسمی سازمان بازرسی کل کشور به ادعای عدم صلاحیت، بدان توجهی ننمودند ولی تاخیر در اجرا و یا عدم اجرا دستور موقت قانونا واجد آثار مختلف است.

بیشتر بخوانید:

لذا نه تنها حقوق و رابطه تامین اجتماعی و غیره باید به فوریت برقرار شود بلکه باید از این هفته امکان تدریس دروس خود را که در سامانه دانشگاه نیز ثبت شده و سپس به استاد محترم مدعو داده شده بود، فراهم می شد.

امید دارم که دانشگاه با اجرای فوری دستور در این هفته و احترام به قانون و تصمیمات قضایی، امکان اعاده به کلاس های نیمسال جاری و سایر آثار مربوطه را فراهم سازد.

خروج از نسخه موبایل