توضیح رییس کانون وکلای یزد درمورد الزام وکلا به بارگذاری تصویر تابلو برای تمدید پروانه وکالت

وکلاپرس- رییس کانون وکلای یزد درخصوص جزئیات الزام وکلا به بارگذاری تابلوی دفاتر برای تمدید پروانه وکالت گفت: نصب تابلو جزو نظامات مصوب هیات مدیره کانون وکلای یزد است.

یه گزارش وکلاپرس به نقل از رسانه دادبان، در آگهی تمدید پروانه کانون وکلای دادگستری یزد تصریح شده است که وکلا بایستی عکس تابلوی دفتر خود را برای تمدید پروانه در سیستم بارگذاری کنند. براساس شنیده ها این تصمیم از سوی اداره نظارت و بازرسی اتخاذ و موجب نارضایتی عده ای از وکلا شده است.

هدف از الزام به بارگذاری تابلو، ساماندهی وکلاست

دکتر محمد حسین جعفری، رییس کانون وکلای دادگستری یزد، در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس درخصوص جزئیات این اقدام کانون گفت: هدف از این کار، ساماندهی وکلاست چرا که برخی از همکاران در سامانه، صرفا به ذکر آدرس کلی بسنده کرده اند و حتی نام خیابانی که دفترشان در آن واقع شده، مشخص نیست.

وی ادامه داد: الزام به بارگذاری تابلو به نفع وکلاست زیرا باعث شناسایی وکلای عضو کانون وکلای دادگستری از وکلای مرکز مشاوران و همچنین وکلای قلابی می شود.

بیشتر بخوانید:

منظور از تابلو تابلوی پشت دفتر است

رییس کانون وکلای دادگستری یزد با تاکید بر اینکه بارگزاری تابلو حق مردم است، گفت: همانگونه که دسترسی به وکیل حق شهروندان است، اطلاع از محل استقرار آنان نیز حق آنان است. منظور از تابلو تابلوی پشت دفتر است.

نصب تابلو جزو نظامات مصوب هیات مدیره کانون وکلای یزد است

او افزود: لازم به ذکر است نصب تابلو جزو نظامات مصوب هیات مدیره کانون وکلای دادگستری یزد است و آیین نامه لایحه استقلال نیز موضوع نظامات هر کانون را در ماده ۱۲۰ پیش بینی کرده و برای عدم رعایت آن نیز مجازات انتظامی درجه یک و دو در نظر گرفته است.

جعفری در پایان گفت: کانون وکلای دادگستری یزد برای برنامه ریزی و ساماندهی وکلا، نیاز دارد تا از تعداد دفاتر وکلا اطلاع داشته باشد که برای مثال چند وکیل در چند دفتر مستقر هستند و به طور کلی تعداد دفاتر مشخص باشد.

خروج از نسخه موبایل