توصیف یک وکیل دادگستری از آثار قانون تسهیل: تقریبا هر روز کارآموزی میخواهد وکیل سرپرستش شویم/به زودی با فوج وکلای بیکار مواجهیم

وکلاپرس- دکتر سید مهدی رضوی فرد در توئیتی در توصیف آثار قانون تسهیل صدور مجوز های کسب و کار نوشته است: به زودی با فوج وکلای بیکار مواجهیم که بدون برنامه پیشرو، نمیدانند چه در پیش رویشان است.

به گزارش وکلاپرس، به موجب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار مصوب اسفند ۱۴۰۰، کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلای قوه قضائیه موظف شدند با حذف ظرفیت عددی هر سال از طریق سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به برگزاری آزمون پروانه وکالت اقدام کنند.

به موجب این قانون، داوطلبانی که حداقل هفتاد درصد (۷۰%) امتیاز میانگین نمرات یک درصد (۱%) حائزان بالاترین امتیاز را کسب کرده‌اند، به عنوان پذیرفته شده، جهت طی مراحل مقتضی به مرجع صدور مجوز مربوط معرفی می‌شوند.

در طی دو سال گذشت از تصویب و اجرایی شدن قانون تسهیل، انتقادات فراوانی از سوی مراجع قضایی و مدیران نهاد وکلا و برخی از نماینده های مجلس به این قانون وارد شده است، لیکن تا کنون اقدامی جهت اصلاح این قانون صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید:

در همین راستا وکیل رضوی فرد در توئیترش در توصیف شرایط ایجاد شده از آثار قانون تسهیل نوشت:

هنوز به ۲سال نکشیده درستی پیش‌بینیهایمان در حال اثبات است.تقریبا هر روز کارآموزی میخواهد وکیل سرپرستش شویم. بسیاری از همکاران که نمیپذیرند تا جایی که کانون اطلاعیه صادر کرده. بسیاری هم میگویند نمیشود به این افراد کمک نکرد. شبهایی که کارآموزان می‌آیند، دفتر این قلم جا ندارد.

به دانشجویانِ در آرزوی وکالت پیشنهاد میکنم در این موضوع تامل کنند و با برنامه‌ریزی تصمیم بگیرند. فارغ از تصمیم شخصی وکلا در پذیرش کارآموز به زودی با فوج وکلای بیکار مواجهیم که بدون برنامه پیشرو، نمیدانند چه در پیش رویشان است.

توئیت دکتر رضوی فرد در خصوص آثار قانون تسهیل
توئیت دکتر رضوی فرد در خصوص آثار قانون تسهیل

خروج از نسخه موبایل