توئیت وکیل مدافع جواد روحی در خصوص درگذشت موکلش در زندان

وکلاپرس- مجید کاوه وکیل مدافع جواد روحی- جوان آملی محکوم به اعدام در اعتراضات سال گذشته- در حساب توئیترش از درگذشت موکلش در زندان نوشهر خبر داد.

به گزارش وکلاپرس جواد روحی جوانی آملی بود که در جریان اعتراضات سال گذشته، به سه بار اعدام محکوم شد و این رای پس از فرجام خواهی در شعبه‌ نهم دیوان عالى کشور در دی‌ماه سال گذشته نقض شد.

وکیل مدافع روحی اخیرا در مصاحبه ای  از بلاتکلیفی پرونده وی خبر داده بود و اعلام کرده بود: با وجود صدور حکم دیوان در اوایل خرداد ۱۴۰۲ اکنون بیش از دو ماه است که تکلیف پرونده جواد روحی مشخص نشده است.

پس از انتشار خبر فوت جواد روحی، روابط عمومی زندان نوشهر در اطلاعیه ای در خصوص فوت این شخص، علت درگذشت این شخص را تشنج اعلام کرده است.

براساس اعلام روابط عمومی زندان نوشهر جواد روحی یکی از زندانیانی که در این زندان با حکم قانونی در زندان به سر می برد ساعت ۳:۴۵ بامداد پنجشنبه ۹ شهریور ماه در زندان به دلیل تشنج به بیمارستان شهید بهشتی نوشهر منتقل شد.

پس از انتقال جواد‌ روحی به بیمارستان متاسفانه با وجود اقدامات کادر پزشکی این فرد در بیمارستان فوت می‌کند.

دوربین‌های مدار بسته زندان بازبینی و بررسی خواهند شد

روابط عمومی زندان‌نوشهر در این رابطه گفته است: درباره فوت جواد روحی دستور قضایی، پرونده تشکیل و به شعبه اول بازپرسی ارجاع شده است و دادستان نوشهر به همراه بازپرس، با حضور در زندان از هم بندیان متوفی در مورد وی سوال کرده‌اند.

با دستور قضایی مقرر شده است دوربین‌های مدار بسته زندان بازبینی و بررسی شوند و وسایل شخصی متوفی از جمله یادداشت‌ها و داروهای وی مستندسازی شود.

انتقال جسد به پزشکی قانونی

جسد متوفی برای بررسی علت تامه فوت و معاینات سم شناسی به پزشکی قانونی ارسال شده و نسبت به کالبدشکافی و نمونه گیری اقدام شده است.

خروج از نسخه موبایل