تشکیل کارگروهی با حضور مدیران قوه قضاییه و نمایندگان مجلس برای حل نقایص تقنینی قوه قضاییه

وکلاپرس- مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی با هدف تشکیل کارگروهی با حضور مدیران قوه قضاییه و نمایندگان مجلس برای حل مشکلات و نقص‌های تقنینی قوه قضاییه برگزار شد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از میزان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد مصدق در این مراسم با اشاره به همکاری مجلس و قوه قضاییه در حل مشکلات مردم، اظهار کرد: با امضای این تفاهم‌نامه، مشکلات تقنینی قوه قضاییه، با همراهی مجلس شورای اسلامی با سرعت بیشتری مرتفع خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

اعضای دستگاه قضا حاضر در کارگروه

حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه، یک کارگروه مرکزی با عضویت معاون اول قوه‌ قضاییه، دادستان کل کشور، وزیر دادگستری، معاون حقوقی، معاون راهبردی و مدیرکل امور مجلس از طرف قوه ‌قضاییه تشکیل می‌شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی حاضر در کارگروه

وی افزود: در این کارگروه از طرف مجلس شورای اسلامی، نایب رئیس مجلس، معاون نظارت، معاون قوانین، رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ و رئیس کمیسیون شوراها حضور دارند که بر حسب مورد از روسای سایر کمیسیون‌ها نیز دعوت خواهد شد.

موضوعات مورد بررسی در کارگروه

معاون اول دستگاه قضا اظهار کرد: موضوعات کلان و ملی در کارگروه مرکزی پیگیری خواهد شد و موضوعات استانی با محوریت همکاری در خصوص صیانت از حقوق عامه، رفع موانع تولید، حمایت از اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، پرونده‌های کثیرالشاکی و توسعه صلح و سازش در کارگروه‌های استانی مشکل از رئیس کل دادگستری استان، دادستان مرکز استان و رئیس مجمع نمایندگان استان و یکی از معاونان رئیس کل پیگیری خواهد شد و حسب مورد از مسئولان دستگاه‌های اجرایی نیز دعوت می‌شود.

مصدق در پایان هدف اصلی از تشکیل کارگروه‌های مشترک بین مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه را همکاری و هماهنگی بیشتر در فرایند بررسی طرح‌ها و لوایح و همکاری، هم‌افزایی برای حل مشکلات مردم و انعکاس به موقع مشکلات قضایی مردم به مسئولان قضایی برشمرد و اعلام کرد:  امیدواریم با امضای این تفاهم‌نامه در این دوره گام‌های بلند و استواری برای حل مشکلات مردم برداشته شود و در کلیه موضوعات مرتبط با وظایف قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی با همکاری و همدلی تدابیر لازم اتخاذ شود.

منبع: میزان

خروج از نسخه موبایل