تشکیل پرونده برای کارشناسی که با معرفی موکل از وکلا حق دلالی می‌گرفت

وکلاپرس- برای یکی از کارشناسان رسمی دادگستری در استان مرکزی به اتهام سوءاستفاده از موقعیت شغلی و ارتباط غیر حرفه‌ای با وکلای دادگستری پرونده قضایی تشکیل شد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از صدا و سیما، رئیس کل دادگستری استان مرکزی از دستگیری یکی از کارشناسان رسمی دادگستری با معرفی موکل از وکلا حق دلالی می‌گرفت، خبر داد.

اخذ ۵۰ درصد از حق الوکاله های دریافتی از وکلا به عنوان حق دلالی

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی رئیس کل دادگستری استان مرکزی در تشریح جزئیات این پرونده اظهار داشت: یکی از کارشناسان رسمی دادگستری در پرونده‌هایی که توسط مقام قضایی جهت امر کارشناسی به وی ارجاع می‌گردید با توافق قبلی با برخی از وکلا، طرفین پرونده‌ها را متقاعد می‌کرد تا جهت پیگیری پرونده خود وکیل بگیرند و پس از آنکه قرارداد وکالت منعقد می‌گشت ۵۰ درصد از حق الوکاله های دریافتی را از وکلا اخذ می‌نمود.

 وی افزود: با رصد و اقداماتی که توسط حفاظت اطلاعات دادگستری استان مرکزی انجام شد، مشخص گردید از این طریق مبالغ کلانی را از وکلا دریافت کرده است و این فرد فقط از یک وکیل در کمتر از یک سال مبلغی نزدیک به ۲۰۰ میلیون تومان دریافت کرده است.

بیشتر بخوانید:

رئیس کل دادگستری استان مرکزی در ارتباط با این پرونده بیان داشت: این فرد بعضاً با اخذ مبالغی از یکی از طرفین پرونده‌ها، نظریه کارشناسی به نفع آنها اعلام می‌نمود که با تشکیل پرونده قضایی اتهامات وارده به این کارشناس در حال رسیدگی می‌باشد و از ارجاع کارشناسی به وی ممانعت به عمل آمده است.
حجت الاسلام و المسلمین موسوی تأکید کرد: وظیفه نهادهای نظارتی و بالادستی کارشناسان رسمی، نظارت بر تعهد و تخصص کارشناسان رسمی دادگستری است و این نظارت الزامی است و دستگاه قضایی با توجه به اهمیت امر کارشناسی در فرایند دادرسی این مهم را در دستور کار خود قرار داده تا از بروز این جرائم جلوگیری شود.
خروج از نسخه موبایل