یادداشت

پیام رئیس اسکودا به مناسبت روز خبرنگار: نهاد وکالت در حوزه‌های بسیاری با نهاد رسانه هم‌مسئله و هم‌دغدغه است

وکلاپرس- رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) در پیامی به مناسب روز خبرنگار نهاد وکالت را همسنگر خبرنگاران در پاسداری از آزادی بیان و گردش آزاد اطلاعات  دانسته است.

به گزارش وکلاپرس به نقل از اسکودا ، دکتر جعفر کوشا در این پیام رسانه‌ها از مهم‌ترین مجاری اعمال حق نظارت مردم بر حکمرانان دانسته و عنوان داشته است که نهاد وکالت در حوزه‌های بسیاری با نهاد رسانه هم‌مسئله و هم‌دغدغه است.

بیشتر بخوانید:

متن این پیام به شرح زیر است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم
ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ

رسانه‌ها از مهم‌ترین مجاری اعمال حق نظارت مردم بر حکمرانان و اصحاب رسانه، مرزداران مقاوم و صدیق آزادی بیان و مردم‌سالاری در کشور هستند.

نهاد وکالت از آنجا که مسئولیت اصلی خود را صیانت از حقوق مردم و کنشگری مسئولانه در راستای خیر عمومی می‌داند، در حوزه‌های بسیاری با نهاد رسانه هم‌مسئله و هم‌دغدغه است.

بارها گفته‌ایم، باز هم می‌گوییم هرگونه تنگ‌نظری‌ و اعمال محدودیت‌های نامشروع در مسیر فعالیت خبرنگاران و روزنامه‌نگاران شریف کشور گامی علیه آموزه‌های دین مبین اسلام، بنیان‌های دموکراتیک و حقوق مصرح مردم در قانون اساسی است.

صنف وکالت در پاسداری از آزادی بیان، گردش آزاد اطلاعات و حق دسترسی مردم به اطلاعات، خود را همسنگر روزنامه‌نگاران و خبرنگاران می‌داند و پیش از این نیز همواره دغدغه‌مندی خود را در این زمینه‌ها مستمرا و مکررا با اصحاب قدرت در میان گذاشته است.

اینجانب، به نمایندگی از نهاد وکالت و یکایک همکاران وکیلم در سراسر کشور، ضمن عرض خدا قوت به اصحاب گرانقدر رسانه، فرا رسیدن روز خبرنگار را به آنان صمیمانه تبریک عرض می‌کنم.

در پایان، ضمن گرامیداشت یاد شهدای خبرنگار و خبرنگاران و روزنامه‌نگارانی که عمر خود را صرف آگاهی‌بخشی به جامعه کرده اما امروز در میان ما نیستند و البته آرزوی گشایش برای خبرنگارانی که در مسیر فعالیت حرفه‌ای به دلیل تفاسیر سخت‌گیرانه از قوانین، با برخوردهای قضایی و امنیتی مواجه شده‌اند؛ برای همه اهالی قلم که در عین محدودیت‌ها و برخی بی‌مهری‌ها همچنان شرافتمندانه به پاسداری از حقیقت مشغول‌اند، آرزوی توفیق می‌کنم.

جعفر کوشا
رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران»

منبع: روابط عمومی اسکودا

یک دیدگاه

  1. آقای دکتر کوشا شما هم مثل ۹۹٪وکلا به فکر در آمد بیشتری، این حرفها رو هم واسه این میزنی ک تعدادی تحصیلکرده جوون ب عنوان نماینده حقوقی نیان در عرصه کسب وکار وکالت ، والا معرفی نماینده حقوقی در ماده ۳۲ آدم مجاز و قانونی است چه تفاوتی دارد که نماینده حقوقی رو موسسات عمومی غیر دولتی و دیگران معرفی کنند یا شرکت‌های خصوصی ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا