اخبار کانون هاویژه

بیانیه پایانی دومین نشست منطقه‌ای کانون‌های وکلای دادگستری غرب کشور

وکلاپرس- بیانیه پایانی دومین نشست منطقه ای کانون های وکلای دادگستری غرب کشور که در ۸ و ۹ دی ماه ۱۴۰۰ و به میزبانی کانون وکلای دادگستری همدان برگزار شد، منتشر شد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری همدان، در این بیانیه کانون وکلای آذربایجان غربی را به عنوان میزبان نشست بعدی هم اندیشی کانون‌های وکلای دادگستری تعیین شد.

بیشتر بخوانید:

متن بیانیه به شرح زیر است:

 بیانیه پایانی دومین نشست منطقه ای کانون های وکلای دادگستری غرب کشور

بسمه تعالی

دومین نشست هم اندیشی کانونهای وکلای دادگستری مرکب از اعضای هیئت مدیره کانونهای استان همدان، مرکزی ، کردستان ، لرستان ، کرمانشاه ، ایلام ، آذربایجان غربی و چهارمحال و بختیاری به میزبانی کانون محتشم همدان در تاریخ هشتم و نهم دی ماه سال ۱۴۰۰ تشکیل و نسبت به موارد ذیل رایزنی و اتخاذ تصمیم گردید .

۱- کانون های وکلای هم اندیش ، اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران را محور اصلی هدایت امور مربوط به نهاد وکالت اعلام و بر جایگاه رفیع اسکودا و محوریت آن تاکید و بر آن صحه گذاشتند و هر گونه تصور و برداشت در خصوص تضعیف اتحادیه را به شدت نفی و پایبندی خود را به فلسفه تشکیل اتحادیه و اهداف آن اعلام می نماید .

۲- اعضای هیئت مدیره کانون های هم اندیش ، طرح وکلای مصلح مطروحه از ناحیه جناب آقای دکتر عدالتخواه ریاست محترم کل دادگستری استان همدان با محوریت وکلا ، که به استناد ماده ۳۱ قانون اصلاح پاره ای از قوانین دادگستری و سند تحول قضایی ، تدوین گردیده است را زمینه ساز حصول سازش در دعاوی و کاهش ورودی پرونده ها و نقش آفرینی وکلای دادگستری تلقی و حمایت خود را از اجرایی شدن آن در تمام کانونهای حاضر اعلام میدارد .

۳- حسب مورد و ضرورت مسائل و مشکلات مبتلا به حوزه اداره کانون های وکلای دادگستری حاضر توسط اعضا بررسی و رویه های واحدی اتخاذ گردید کانونهای هم اندیش به اتفاق اعلام نمودند که با توجه به اساسنامه اتحادیه که ایجاد رویه واحد را از وظایف و مسئولیتهای اسکودا دانسته است هر تصمیم بعدی که از ناحیه هیئت عمومی و اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری در خصوص موارد مورد تصمیم این نشست اتخاذ و به عنوان رویه واحد ابلاغ گردد مورد احترام و تبعیت کلیه کانونهای حاضر خواهد بود .

۴- اعضای هیئت مدیره کانونهای هم اندیش ضمن تشکر و قدردانی از میزبانی شایسته کانون فخیمه همدان کانون محترم آذربایجان غربی را به عنوان میزبان جلسه آتی هم اندیشی کانونهای وکلای دادگستری تعیین نمودند .

 

بیشتر بخوانید:

منبع: روابط عمومی کانون وکلای دادگستری همدان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا