برای کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تنها ۲ نماینده ثبت نام کرده اند

وکلاپرس- علی خضریان نماینده مجلس یازدهم در اعلام مخالفتش با بررسی دوفوریتی طرح اصلاح ماده ۳۸ آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، از ثبت نام تنها ۲ نماینده برای کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس خبر داد.

به گزارش وکلاپرس با گذشت بیش از ۲۲ روز از زمان تشکیل مجلس دوازدهم، تاکنون کمیسیون های تخصصی مجلس شکل نگرفته است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز مورخ ۳۰ خرداد ماه در هفتمین جلسه از مجلس دوازدهم دوفوریتی شدن طرح اصلاح ماده ۳۸ آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی را به رای گذاشتند.

و در نهایت نمایندگان مجلس با بررسی طرح اصلاح ماده ۳۸ آئین نامه داخلی مجلس در خصوص تعداد اعضای کمیسیون ها به صورت عادی موافقت کردند.

برای کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تنها ۲ نماینده ثبت نام کرده اند

در جلسه امروز و اظهار نظر نماینده های مخالف و موافق با بررسی دو فوریتی این طرح،  علی خضریان در مخالفت با این تقاضا، گفت: آنچه به نظر می آید آن است که هیات رئیسه نمی خواهد کمیسیون ها در حال حاضر تشکیل شود، ما در این خصوص به صراحت قانون داریم، متاسفانه کمیسیون هایی منجمله کمیسیون قضایی و حقوقی تنها ۲ نماینده ثبت نام کرده اند، عدد ۲۵ را برای سقف کمیسیون ها از کجا آورده اید؟

بیشتر بخوانید:

نماینده  تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر این ماده اصلاح شود هر نفری که وارد کمیسیون های دیگر شود سایر کمیسیون ها از کار می افتند در حالی که در حال حاضر برای کمیسیون قضایی ۲ نماینده، برای کمیسیون فرهنگی ۶ نماینده ثبت نام کرده اند و عملا ابزارهای نظارتی مجلس در برخی کمیسیون ها قرق شده و برخی کمیسیون ها ناکارآمد خواهند شد لذا از هیات رئیسه محترم می خواهم که در این خصوص با شفافیت عمل کنند و بر اساس ماده ۳۷ آئین نامه داخلی امتیازات را به صورت شفاف در اختیار نمایندگان قرار دهند.

عدم استقبال نمایندگان برای عضویت در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در حالی است که در انتخابات دوازدهمین دور مجلس  دوازده وکیل دادگستری به مجلس شورای اسلامی راه یافته اند.

خروج از نسخه موبایل