دیدگاهویژه

مدیرعامل صندوق حمایت: حق بیمه‌ها نسبت به سایر هزینه‌ها هرگز رقم قابل توجهی نبوده است

سازمان امور مالیاتی با تغییر رویه سامانه صدور صورتحساب الکترونیکی حق الوکاله و خدمات حقوقی را غیر فعال کرده است.

وکلاپرس- سنجر فخری مدیرعامل صندوق حمایت وکلا و کارگشایان دادگستری در مصاحبه‌ای کوتاه درباره اقدامات حمایتی این صندوق برای وکلای دادگستری توضیح داد.

به گزارش وکلاپرس، وکیل سنجر فخری (مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره صندوق حمایت وکلا و کارگشایان دادگستری) در گفت و گو با روابط عمومی کانون وکلای کرمانشاه در بیان فلسفه تاسیس این صندوق گفت: نقش این صندوق در پیش برد اهداف کانون‌های وکلا این است که این صندوق به عنوان یک بازوی مالی مربوط به بازنشستگی وکلا است از این جهت که در واقع تاسیس کنندگان این صندوق هدفشان بر این بود که در کنار کانون های وکلای مستقل صندوق بازنشستگی مستقل هم داشته باشند به این معنا که صندوق از جمع آوری حق بیمه های مربوط به خود وکلا مستمری به آنها پرداخت می نماید.

حق بیمه های پرداختی وکلا نباید هزینه تلقی شود بلکه یک نوع سرمایه گذاری است

فخری با بیان اینکه «در ایران هیچ صندوق دیگری همانند این صندوق برای صنوف نداریم و تنها وکلای دادگستری از این مزیت برخوردار می باشند» اظهار داشت: حق بیمه های پرداختی وکلا نباید هزینه تلقی شود بلکه یک نوع سرمایه گذاری است که هم خود شخص از آن منتفع و هم همکاران شخص از آن منتفع می گردد، در واقع ما به عنوان یک شخص حق بیمه به صندوق بیمه پرداخت می نماییم تا سایر همکارانی که در مرحله بازنشستگی هستند بتوانند در کنار آن حقوق بازنشستگی خود را دریافت نمایند.

حق بیمه ها نسبت به سایر هزینه‌ها هرگز رقم قابل توجهی نبوده است

وی با تاکید بر اینکه مبالغ دریافتی از وکلا مقدار قابل توجهی نیست اعلام کرد: این صندوق از هیچ سازمان و نهاد دیگری هزینه ای دریافت نمی نماید و یک نهاد کاملاً خودگردان هست و از خود وکلا دریافت و به خود آنها پرداخت می نماید. هرچه صندوق دارای توانایی بالاتری باشد میتواند مستمری بیشتری پرداخت نماید.

بیشتر بخوانید:

 وی افزود: در بدو امر شاید این تلقی حادث گردد که پرداخت حق بیمه ها زیاد است و حتی پرداخت آن برای برخی از همکاران مشکل باشد اما نسبت به سایر هزینه‌ها هرگز رقم قابل توجهی نبوده است و باید دانست که پولی که پرداخت می کنند هزینه نبوده و پس انداز محسوب می‌شود.

سایر خدمات صندوق حمایت برای وکلا

سنجر فخری در خصوص سایر خدمات صندوق حمایت برای وکلا عنوان کرد: صندوق علاوه بر وظایف ذاتی خود تلاش داشته است که خدمات دیگری هم به وکلا ارائه نماید یکی از آنها پرداخت وام به آنها بوده است از قبیل پرداخت تسهیلات وام خرید دفتر و تجهیزات که در بسیاری از موارد با همین تسهیلات املاکی خریداری شده است که چندین برابر ارزش پیدا نموده است و یا در بحث مربوط به بیمه‌های تکمیلی هزینه های درمان را جبران کرده است بدین نحو که با شرکت‌های بیمه معتبر قرارداد بسته‌ایم و وکلا با پرداخت نسبتاً مناسبی خود و خانواده خود را بیمه تکمیلی نموده اند.

سازمان امور مالیاتی سامانه های فروشگاهی وکلا را غیر فعال کرد

وی در توضیح چرایی غیر فعال شدن سامانه صدور صورتحساب الکترونیکی حق الوکاله و خدمات حقوقی بیان کرد:  در بحث سامانه های فروشگاهی هم سامانه ای را طراحی نموده ایم که مراتب را به اطلاع همکاران رسانده و تا فروردین ۱۴۰۱ فعال بوده ولی سازمان امور مالیاتی با تغییر رویه ای که داده، سامانه را غیر فعال کرده است که به جد پیگیر اجرایی شدن آن هستیم.

در آینده ای نه چندان دور به خرید ملک در برخی استان‌ها خواهیم پرداخت

رئیس صندوق حمایت از خرید ملک برای برخی کانون ها در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: ما حافظ این اموال هستیم و از منابع آن در راستای منافع کانون‌ها و وکلا استفاده خواهیم نمود در حال حاضر رقم قابل توجهی ملک خریداری نموده ایم در تهران و شهرستان‌های دیگر از جمله کانون کرمانشاه سمنان و اردبیل و چندین کانون دیگر نیز در آینده ای نه چندان دور به خرید ملک خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید:

در خصوص پرداخت بازنشستگی دو روش داریم

وی در ادامه نحوه بازپرداخت بازنشستگی را توضیح داد و عنوان داشت: در خصوص بازنشستگی و شرایط پرداخت آن دو روش داریم یکی با پرداخت حق بیمه ۱۰ سال بدون شرط سنی و روش دیگر پرداخت حق بیمه به مدت ۳۰ سال که افراد بازنشسته می شوند، نحوه محاسبه مبلغ بازنشستگی نیز به این نحو می باشد که متوسط دو سال آخر پرداخت حق بیمه را در نظر گرفته می شود ضرب در تعداد روزهای پرداخت حق بیمه می شود که نتیجه ،مستمری بازنشستگی میشود.

نحوه محاسبه ازکارافتادگی همانند روش مستمری بازنشستگی است

فخری در مورد کار افتادگی و مبلغ آن گفت: چنانچه همکاری به تشخیص کمیسیون پزشکی وزارت بهداشت دو سوم کارکرد جسمانی و روانی را از دست داده باشد میتواند تقاضای از کار افتادگی نماید و نحوه محاسبه آن نیز همانند روش مستمری بازنشستگی می باشد.

پرداخت مستمری به فرزندان اناث

رئیس صندوق حمایت در پایان شرایط  پرداخت مستمری به فرزندان اناث را توضیح داد و گفت: در خصوص پرداخت مستمری به فرزندان اناث تا زمانی که شوهر نداشته باشند و پسران تا زمان ۲۵ سالگی و پدر و مادر اگر تحت تکفل بیمه شده باشند و همسر و یا شوهر حقوق مستمری بازنشستگی بعد از فوت به آنها پرداخت خواهد شد.

منبع: روابط عمومی کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا