امکان ایجاد و ارسال فرم تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم به جای اظهارنامه مالیاتی برای وکلا فعال شد

وکلاپرس- پس از تاخیر ایجاد شده نهایتا امکان ایجاد و ارسال فرم تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم به جای اظهارنامه مالیاتی برای وکلای دادگستری فعال شد.

در حالی که مهلت قانونی تسلیم اظهارنامه مالیاتی یا تکمیل و ارسال فرم موضوع تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم مبنی بر پرداخت مالیات مقطوع تا پایان خرداد ماه بوده است، سازمان امور مالیاتی کشور با تمدید مهلت، نهایتا از امروز ۱۷ تیر ۱۴۰۳ امکان ارسال فرم موضوع ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم را فعال کرد.

وکلای دادگستری می توانند با مراجعه به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی اینترنتی my.tax.gov.ir در صورت تمایل فرم ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم مبنی بر پرداخت مالیات مقطوع را تکمیل و ارسال کنند.

مودیان مالیاتی از جمله وکلای دادگستری در هر حال اختیار دارند که به جای قبول پرداخت مالیات مقطوع موضوع ماده ۱۰۰، اظهارنامه مالیاتی تنظیم و ارسال کنند.

بیشتر بخوانید:

فرم تبصره ماده ۱۰۰ از هفته سوم تیرماه در سامانه خدمات مالیاتی بارگذاری می شود

اصلاح قسمتی از دستورالعمل تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم سال ۱۴۰۳ (مالیات عملکرد سال ۱۴۰۲)

اطلاعیه سازمان امور مالیاتی درباره تمدید مهلت ارسال فرم‌ تبصره ۱۰۰ و اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۴۰۲ صاحبان مشاغل

ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم:

مؤدیان موضوع این فصل مکلفند اظهارنامه مالیاتی مربوط به فعالیت‌های شغلی خود را در سال مالیاتی برای هر واحد شغلی یا برای هر محل جداگانه طبق‌ نمونه‌ای که وسیله سازمان امور مالیاتی کشور تهیه خواهد شد تنظیم و تا آخر خرداد ماه سال بعد به اداره امور مالیاتی محل شغل خود تسلیم و مالیات ‌متعلق را به نرخ مذکور در ماده ۱۳۱ این قانون پرداخت نمایند.

تبصره- سازمان امور مالیاتی کشور می‌تواند برخی از مشاغل یا گروه هایی از آنان را که میزان فروش کالا و خدمات سالانه آنها حداکثر ده برابر معافیت موضوع ماده (۸۴) این قانون باشد از انجام بخشی از تکالیف از قبیل نگهداری اسناد و مدارک موضوع این قانون و ارائه اظهارنامه مالیاتی معاف کند و مالیات مؤدیان مذکور را به‌ صورت مقطوع تعیین و وصول نماید. در مواردی که مؤدی کمتر از یک سال مالی به فعالیت اشتغال داشته باشد مالیات متعلق نسبت به مدت اشتغال محاسبه و وصول می‌شود.

حکم این تبصره مانع از رسیدگی به اظهارنامه‌های مالیاتی تسلیم‌ شده در موعد مقرر نخواهد بود.

خروج از نسخه موبایل