اخبار کانون هاویژه

اعلام نامزدی دکتر جلیل مالکی برای تصدی ریاست

دکتر مالکی برای تصدی ریاست هیات مدیره سی و یکم کانون وکلای مرکز اعلام آمادگی کرد

وکلاپرس- دکتر جلیل مالکی که در انتخابات پنجم تیر کانون وکلای دادگستری مرکز در رقابتی نزدیک با صمد زاهدپاشا رتبه سوم را میان متخبین کسب کرد، برای تصدی ریاست کانون وکلای مرکز اعلام آمادگی کرد، با اعلام نامزدی دکتر جلیل مالکی باید منتظر واکنش و اقدامات سایر متخبین بود.

دکتر جلیل مالکی با سوابق طولانی حضور در هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز و ریاست ۱۵ ساله بر دانشکده حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرکز، در میان وکلای دادگستری به عنوان یک چهره فعال و تاثیر گذار صنفی شناخته می شود.

برکناری دکتر مالکی از ریاست دانشکده حقوق سه روز پیش از برگزاری انتخابات نیز نتوانست وی را به حاشیه بکشاند و توانست در جریان انتخابات در رقابتی نزدیک با صمد زاهد پاشا ۱۷۱۸ رای کسب کند و در رتبه سوم منتخبین قرار بگیرد.

دکتر مالکی در سال ۱۳۴۵ در شهر تربت حیدریه واقع در جنوب استان خراسان رضوی زاده شده است و خصیصه های نجابت و سخت کوشی مردمان این خطه در وجود وی به خوبی قابل تشخیص است.

دکتر جلیل مالکی علاوه بر حضور در کارگروه های مختلف، در موارد مختلف نسبت به موضوعات صنفی و موارد نقض استقلال کانون وکلا واکنش نشان داده است از جمله وی در واکنش به قرار داده شدن نامش در فهرست وکلای موضوع تبصره ماده ۴۸ قانون آیین دادگستری کیفری با اعلام اینکه او از ابتدا به اصل تبصره مذکور انتقاد علمی داشته است، خواستار حذف نامش از این فهرست شد.

بیشتر بخوانید:

دکتر جلیل مالکی روز گذشته در گفتگو با کانال تلگرامی رحا آمادگی خود برای تصدی ریاست هیات مدیره سی و یکم را اعلام کرد و گفت: در این شرایط ویژه با استعانت از خداوند متعال و پشتوانه آراء همکاران گرامی بدین سبب که ضروری است هیئت مدیره دوره سی و یکم با اتحاد و انسجام و بدون فوت وقت فعالیت خود را آغاز نماید، ضمن احترام به کلیه اعضای محترم منتخب که تک تک آنها را شایسته سمت ریاست کانون می دانم پس از مشورت با بزرگان وکالت و جمعی از اعضای محترم هیئت مدیره منتخب، مراتب کاندیداتوری خود برای ریاست هیئت مدیره کانون وکلا را اعلام می دارم. بدیهی است همانگونه که مورد اعتماد همکاران محترم هیئت عمومی وکلا قرار گرفتم در صورتیکه هیئت مدیره منتخب نیز اینجانب را شایسته اعتماد خود بداند با استفاده از تجربیات سنوات گذشته تمام توان خود را در راستای اعتلای جایگاه کانون وکلا و شأن وکیل دادگستری بکار خواهم بست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا